וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת של התנגדויות

ענת קם

22.11.2009 / 2:49

קשת העבירה למשרד התקשורת את התנגדותה להצעת חוק הארכת זיכיון ערוץ 10: "אישורו של תזכיר חד צדדי זה, יפגע אנושות בקשת ובשוק הטלוויזיה המסחרית"

"תזכיר הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 שם ללעג ולקלס עקרונות בסיסיים של הגינות ויושרה". כך טוענת זכיינית ערוץ 2 קשת בתגובתה להצעת החוק של משרד התקשורת. הזכיינית מבהירה כי אינה מעוניינת למנוע מהערוץ לקבל את הסיוע לו הוא נזקק, אך שאינה יכולה להשלים עם מתכונת הסיוע המוצגת בהצעת החוק.

קשת מבקשת שינויים בארבעה תחומים: בתחום הסוגה העלית, החברה מבקשת הפחתה באחוזים זהים לזו הניתנת לערוץ 10 במחויבויות הסוגה העלית. כמו כן היא דורשת קיזוז מתמלוגיה בגובה עשרות מיליוני שקלים עבור ההוצאה השנתית העודפת שלה ושל רשת בגין הפעלת חברת החדשות של ערוץ 2 מירושלים, כנגד עשר השנים בהן הפעיל ערוץ 10 את חברת החדשות שלו מגבעתיים, בניגוד לדרישת החוק.

כמו בסוגה העילית, כך גם בהשקעה בקולנוע, מבקשת קשת הפחתה מחובת ההשקעה שלה בסכומים דומים לאלה אשר בהפחתה הניתנת לערוץ 10 עבור השנים שעברו, וכן מבקשת כי עד המעבר לשיטת רישיונות ב-2012 חובות ההשקעה בקולנוע של כל הזכייניות תהיינה שוות. בהמשך מתנגדת קשת לדחיית תשלום דמי הזיכיון החייבים לה. קשת דורשת כי העודפים בדמי הזיכיון יחולקו מיידית. בכך מצטרפת קשת לטלעד, שדרשה לאחרונה החזר מיידי של דמי הזיכיון העודפים מאחר שכיוון שאינה משדרת אין אפשרות לקזזם עם חובותיה.

בפניית הזכיינית למשרד התקשורת נכתב: "התזכיר עומד בניגוד להבטחות שניתנו לנו כי תתקיים רגולציה שיוויונית אמיתית לערוץ 2 ולערוץ 10 וכי האפליה שהרגולציה יצרה בין שני הערוצים הללו במשך שנים, תיפסק... אישורו של תזכיר חד צדדי זה, יפגע אנושות בקשת ובשוק הטלוויזיה המסחרית וישפיע באופן קשה ומיידי על יכולתנו להמשיך ולפעול בתחום ההפקה והיצירה המקורית".

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת, אולם עד כה הגיב המשרד להתייחסויות להצעת החוק, כי עמדתו מבוטאת בהצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully