וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות על סך 810 אלף שקל ל-HOT yes וערוץ 9

ענת קם

25.11.2009 / 13:32

המועצה לשידורי כבלים ולווין הטילה את הקנסות בעיקר בעקבות פרסומות וקידום עניינים בניגוד לכללים. ניצן חן: "לאכיפה יש חשיבות רבה כגורם מרתיע ומחנך"

המועצה לשידורי כבלים ולווין הטילה במהלך שנת 2009 תשעה קנסות כספיים בסכום כולל של כ-810 אלף שקל. מאז סוף שנת 2008 הידקה המועצה את הפיקוח על HOT ו-yes ולאחר מספר הליכי בירור בהם נקבע כי בוצעו הפרות הוטלו העיצומים, בעיקר בעקבות פרסומות וקידום עניינים בניגוד לכללים, שידור חסויות בניגוד לכללים ואי עמידה בחובות ההשקעה בהפקות מקור.

העיצומים מתחלקים באופן שווה בין HOT ו-yes עם ארבעה קנסות לכל חברה וקנס אחד שהוטל על ערוץ 9. על HOT הוטלו שני עיצומים כספיים בשל פרסומת וקידום עניינים למותגים שונים בסדרות "בובות" ו "חשופים", קנס כספי אחד בשל פרסומת וקידום עניינים בערוץ החיים הטובים וערוץ הבריאות וקנס כספי בשל שידור חסויות בניגוד לכללים בערוצי ספורט 5 וספורט 5+.

על yes הוטל קנס כספי בשל פרסומת וקידום עניינים בשידורי ערוץ החיים הטובים וערוץ הבריאות, קנס נוסף בשל שידור חסויות בניגוד לכללים בערוצי ספורט 5 וספורט 5+ ושני קנסות בגין אי עמידה בחובות המוטלים עליה בעניין השקעות בהפקות מקור. הקנס על ערוץ 9 הוטל בשל פרסומת וקידום עניינים בניגוד לכללים בתוכנית "יום חדש".

כספי העיצומים הכספיים עוברים כיום לקופת אוצר המדינה, ובכוונת יושב ראש המועצה ניצן חן לנסות לשנות את החוק כדי שכספים אלה יגיעו חזרה אל מסך הטלוויזיה. מהמועצה נמסר כי בכוונתה להדק בשנת 2010 את הפיקוח גם על תחום סיווג וסימון משדרים, בעיקר בתכניות ילדים ונוער וניקוי המסך מאלימות ומין בשעות צפיית ילדים ונוער, על עמידה בהוראות בדבר עוצמת השמע בפרסומות וקדימונים ועל הקפדה על מפרט ערוץ הספורט.

ניצן חן, יושב ראש המועצה: "כללי התקשורת קובעים את 'כללי המשחק' ומגדירים את חובות הגופים המפוקחים. הכללים מאזנים בין האינטרסים של בעלי הפלטפורמות, היוצרים השונים וציבור הצופים, והם נועדו להבטיח גיוון ופלורליזם על המסך והגנה על זכויות הצופים. אני סבור שלאכיפה יש חשיבות רבה כגורם מרתיע ומחנך, ועל כן בסמוך לכניסתי לתפקיד יושב ראש המועצה החלטתי להדק את הפיקוח והאכיפה. לידיעה שהרגולטור מפקח, מתרה על הפרות ומשתמש בסמכותו להטיל סנקציות יש השפעה ממשית על התנהלות הגורמים המפוקחים".

מ-HOT נמסר בתגובה: "HOT עומדת בכל מחויבויותיה מול המועצה במלואן ואף קיבלה על כך ציון לשבח. באשר לקנסות בנושא 'בובות' ו'חשופים', הן נתנו בגין תכנים ששודרו ב- 2007 ו- 2008 ועיתוי פרסומן תמוה בעינינו. הקנסות שניתנו על תכנים מערוץ הספורט וענני תקשורת הנם בתחום אחריותם של מפיקי הערוצים העצמאיים שגם נושאים בעלות הקנס".

מ-yes נמסר: "ערוצי הבית של yes לא חויבו בעיצומים אלא ערוצי ענני תקשורת וערוץ הספורט – באמצעות yes. כמו כן, עמדנו בהתחייבויות לגבי הפקות המקור, הן מבחינת ההשקעה הכספית והן מבחינת ההיקף. הדיון היה בקשר למיקום שיבוצם. בכל מקרה - yes מברכת על ההצעה לשינוי החוק כך שכספי עיצומים יוחזרו למסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully