וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון בוחן הקמת רשות תקשורת

ענת קם

1.12.2009 / 16:52

שר התקשורת אמר היום בכנס אילת: ""זה בהחלט נושא שאנחנו מדברים עליו". השר התייחס למצבו של ערוץ 10 ואמר שאולי מבחינה משפטית יש לסגור את הערוץ, אולם האחריות הציבורית אינה מאפשרת זאת

"אם זה תלוי בי תוקם רשות תקשורת", כך אמר היום שר התקשורת משה כחלון בכנס אילת. השר נשאל לגבי סגירה אפשרית של משרד התקשורת לטובת הקמת רשות תקשורת ואמר כי הדברים אכן נבחנים, "זה בהחלט נושא שאנחנו מדברים עליו". כחלון אמר את הדברים בתגובה לשאלת רותם דנון עורך המגזין פירמה.

בנוגע למעבר הצפוי לשידור ברשיונות ב-2012 אמר השר כחלון: "ישראל 10 קשת ורשת נמצאות במצב לא טוב ואנחנו רואים שבמתכונת הזאת הם באמבלונס. אנחנו נמצאים במציאות שהחברות לא ממלאות מחויבויות, מחלטים ערבויות, היוצרים מתלוננים בצדק, התוכן לא משובב נפש, יש שורה של בעיות. אם מסלול אחד לא עובד צריך לשנות אותו. אם הפתרון לא יעבוד נחשוב על חלופה שלישית. אני מקווה שכבר ב-2012 נתחיל לנפק רישיונות. נצטרך להיות עירניים מאוד לכללי האכיפה, אכיפה חזקה יותר עם שיניים חדות יותר לרשות השניה, ריכוז מאמץ ברגולציה בנושא התוכן. אני מתכוון ליכולת לאכוף עד כדי שלילת רישיון".

השר התייחס גם למצבו של ערוץ 10 ואמר: "מי שאומר לכם שאפשר לסגור את ערוץ 10 זה רק סיסמאות. כשאין לך אחריות ציבורית או שאתה ברשות השנייה וצריך להסתכל בספקטרום רחב. אולי מבחינה משפטית צריך לסגור את ערוץ 10 אבל כשמסתכלים על העניין בספקטרום ציבורי ואנחנו מבינים ששוק הפרסום ייפגע, הפלורליזם ייפגע, היוצרים ייפגעו, אתה מחפש דרכים כדי כן להחזיק אותו, אבל זה במקרה של זיכיונות. כמו שאתם יודעים זה משאב מוגבל ולכן יש רק שני שחקנים בשוק. כשיהיו רישיונות וייכנסו עוד שחקנים אז לא יקרה כלום אם מי שלא יעמוד בתנאים יסגרו לו את העסק".

ממשרד התקשורת נמסר: "תזכיר חקיקה בעניין ברית המועצות יופץ בהקדם. בנוגע להקמת רשות תקשורת, הנושא ייבחן בראש ובראשונה בצורה מקצועית בתוך המשרד. שר התקשורת סבור כי כמו כל רעיון הדבר דורש בחינה יסודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully