וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' תפעל לביטול תמלוגים ודמי זיכיון

ענת קם

7.12.2009 / 23:08

חברת הכנסת מקדימה תגיש הצעת חוק פרטית בנושא. על פי ההצעה המתגבשת זכייניות ערוצים 2 ו-10 ינתבו את הכסף ליצירה ולהחזרת חובות בתחום הסוגה העילית

חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה) תגיש הצעת חוק פרטית לביטול התמלוגים ודמי הזיכיון המשולמים על ידי זכייניות ערוצים 2 ו-10 בתמורה להתחייבותן לנתב את הסכומים להחזרת חובותיהם לסוגה העלית ולהשקעה בטלוויזיה. הצעתה של חברת הכנסת שמאלוב-ברקוביץ מועלית בעקבות הדיון שהתקיים היום (שני) בבוקר בועדת הכלכלה, בו הביעו גורמים רבים תמיכה בצמצום התמלוגים והסטת התקציב ליצירה הישראלית.

על פי ההצעה, שנבחנת כעת על ידי גורמים משפטיים, יבוטלו שבעה סעיפים בחוק הרשות השנייה, בהם מעוגנים תשלומי דמי הזיכיון והתמלוגים. ההצעה נשענת על המלצות ועדת גרונאו להפחתת התמלוגים לכל גורמי התקשורת, שחלו בפועל רק על חברות הסלולר, הכבלים והלווין ששילמו בשנת 2009 1.5% מהכנסותיהן וישלמו ב-2010 רק 1%, בעוד זכייניות ערוצים 2 ו-10 שילמו תמלוגים בשיעור של 4% מהכנסותיהן. המלצה זו מופיעה גם בדו"ח ועדת מרדכי וכן בהצעת חוק הרפורמה בתקשורת, אולם על פי המלצות אלה תחול ההפחתה רק ב-2012 בעוד שהצעתה של ח"כ שמאלוב-ברקוביץ ממליצה על החלתה כבר בינואר 2010.

בהצעת החוק נכתב: "הצעת חוק זו מבקשת להפחית באופן מיידי את התמלוגים שמשלמים הזכיינים, כמו גם את דמי הזיכיון השנתיים, ולנתב את הסכומים להחזר מיידי של חובות הזכיינים בעניין ההשקעה הנדרשת בסוגה עילית, הקולנוע והיצירה הישראלית בכללותה... על מנת לתקן את העוול ארוך השנים ולהפחית את התמלוגים יש לתקן סעיפים אלו לחוק. תיקונים אלה, לחוק הרשות השנייה לטלביזיה ורדיו, מתקנים עוול בן שנים שנעשה לכלל הזכיינים".

חברת הכנסת שמאלוב-ברקוביץ הוסיפה: "תפקידו של הרגולאטור לקבוע "מפת דרכים לטלוויזיה בישראל ובמסגרתה, להבטיח תכנית להקמת ערוץ ציבורי ראוי ותחרותי שיפטור את הערוצים המסחריים מדרישות רגולאטוריות לסוגה עילית וכיוצא בזה. עד שזה יקרה - תפקידו, בראייתי, לוודא עמידה באיכות התכנים ומניעת פגיעה באינטרס הציבורי בבחינת 'אל תעשה', להתערב פחות בתוכן ויותר בהפרות השונות והפגיעה בצופי הערוצים. אין כל הצדקה לתשלום הזה, הזורם אל קופת האוצר ללא כתובת, במקום להיות מנותב לקידום היצירה הישראלית. הרי הדרישות הרגולאטוריות מזכייני ערוץ 2 ו-10, גבוהות ממילא. עלינו לשים את טובת הענף והציבור לפני אינטרס האוצר לגזור קופון נאה. כולם ויתרו, עכשיו תור האוצר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully