וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האינטרס שמוביל את איגוד המפיקים פוגע ברוב התעשיה"

ענת קם

12.12.2009 / 18:14

המפיק עמי אמיר קרא בדיון על עתיד ערוץ 10 שהתקיים בפסטיבל ראש פינה להקים איגוד של מפיקי טלוויזיה העוסקים בז'אנרים שאינם סוגה עלית

הפילוג בקרב המפיקים בעניין ערוץ 10 נמשך. עמי אמיר ממטר הפקות אמר היום (שבת) בפסטיבל ראש פינה: "אני מוצא עצמי לא מסכים עם חבריי באיגוד המפיקים במאבק נגד ערוץ 10. רוב ההנהלה היום של איגוד המפיקים עוסקת בז'אנר עליון וקולנוע, ואם על זה ייפול ערוץ אנחנו חיים בתוך בדיחה. המפיקים ששם לא רואים את הצד שלנו, של רוב המפיקים, שעוסקים גם בבידור וריאליטי ואם הערוץ ייסגר נסבול בצורה מטורפת וקולנו לא נשמע. האינטרס שמוביל אותם לקולנוע וסוגה עלית פוגע ברוב התעשייה. אולי כדאי להקים איגוד של מפיקי טלוויזיה אחרים של ז'אנרים שאינם סוגה עלית. מי שירים את הכפפה הזאת אני אצטרף ליוזמה הזאת בשמחה".

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) השתתף גם הוא בפאנל שעסק בעתיד ערוץ 10. שי, שהגיש לאחרונה הצעת חוק פרטית להארכת זיכיון הערוץ, אמר כי מקור המשבר בחוסר תכנון וראייה ארוכת טווח של הגופים המחוקקים והרשות השנייה, שלא השכילו להכין את השוק בצורה הראויה לפעילות ערוץ 10. שי התייחס גם לרפורמה בשידורים הנידונה בימים אלו בכנסת וציין כי היא לוקה בחוסר תכנון גדול אף יותר והחופזה בה היא נעשית תוביל למשבר הבא בטלוויזיה.

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה הטיל את מירב האחריות על הנהלת הערוץ: "החל מ 2004 מנהלי הערוץ חשבו שהם יכתיבו איך הוא ייראה והייתה אי עמידה במחויבויות. אבל הם גם לא עמדו וגם הצופים לא הגיעו, כך שזה לא שהרגולציה חסמה את ההתפתחות או הצמיחה. הופתעתי שאפשרו להוציא את הכספים בצורה לא מושכלת בלי ליצור בידול משמעותי מהערוץ המצליח שמעבר לכביש". סמירה הוסיף ואמר שאם תוך שנתיים יתבצע המעבר לרישיונות לא חכם לצאת למכרז על ערוץ 10 בעת הזו, אבל לא בכל תנאי: "אם תהליך החקיקה יוביל למחיקת עוגנים שצריכים להיות בערוץ ברודאקסט זו תהיה פגיעה בצרכים של הציבור ובהתחייבות הציבורית".

היועצת המשפטית של ערוץ 10 עו"ד דבורה קמחי אמרה שמהזווית של בעלי המניות ערוץ 10 הוא כישלון כלכלי והוסיפה: "לא ייתכן שערוץ טלוויזיוני יפעל במתכונת של קרן להשקעות הון שחייה קצובים. צריך להפחית את התשלומים שאינם מופנים למסך, התמלוגים ודמי הזיכיון. יש לאפשר לערוצים המסחריים שיקול דעת בתמהיל שידורי הסוגה העלית. סכומי הכסף שהושקעו לא יכולים להעיד על בעית ניהול. זה שילוב של גודל שוק, התאמת הרגולציה, אף אחד לא צפה את מידת הנאמנות לערוץ 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully