וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים: "כנראה שהגיעה העת לסגור את רשות השידור"

ענת קם

15.12.2009 / 12:20

במכתב לשר יולי אדלשטיין מוחים איגודי היוצרים על הצעת החוק שתאפשר לרשות שלא להשקיע בהפקות מקור. השר אדלשטיין: "אם רשות השידור תיסגר היא לא תיפתח אף פעם"

מטה מאבק היוצרים פנה אתמול (שני) לשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין, במחאה על הצעת החוק להארכת היתר הפחתת ההשקעה בהפקות מקור. על פי הצעת החוק, אשר עברה אתמול בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, יוכל השר אדלשטיין לאפשר לרשות להשקיע פחות ממחויבויותיה החוקיות בהפקות מקור עד ליישום מלא של הרפורמה. אם תאושר הצעת החוק היא תדחה בשנה את יישום חוק רשות השידור החדש המחייב את הרשות להשקיע 36% מהכנסות הטלוויזיה בהפקות מקור בסוגה עלית.

במכתב ששלחו שבעת ארגוני היוצרים לשר אדלשטיין נכתב: "אנחנו לא תמימים ואנחנו מודעים בדיוק לסיבת הארכת היתר ההפחתה - השקעה של הרשות את הנדרש ממנה לפני יישום הרפורמה תביא לסגירתה. המשמעות היא ברורה ועם זאת כנראה שהגיעה העת לסגור ולהקים מחדש את רשות השידור הציבורית. לא ייתכן שכספי משלם המיסים ימשיכו לממן את ההתנהלות הקלוקלת, החובבנית והארכאית של ערוץ טלוויזיה לא רלוונטי, בלתי נצפה, ששופך לריק, מדי שנה, מאות מיליוני שקלים! לא ייתכן שהנהלה נרפית וכמה ועדי עובדים מהתלים במדינה שלמה, יוצרים סחבת בלתי נלאית ביישום הרפורמה ומקבעים דפוסי עבודה בלתי רלוונטיים בעולם של טכנולוגיה דיגיטלית".

במכתבם כותבים היוצרים, כי לא יתנו להנהלת רשות השידור ולועדי העובדים שלה להמשיך לפעול בדפוסי עבודה שהובילו את הערוץ לקריסה וכי ערוץ 1, היקר מבין ערוצי הטלוויזיה בישראל, לא ממעניק אפילו אחוז מהתמורה שהוא מחויב לה. לדברי היוצרים, "עד היום עמדנו בצד והמתנו בסבלנות ליישום הרפורמה בשידור הציבורי. לא עוד. אם המשמעות היא סגירה ופתיחה מחדש של רשות השידור – יהי כן, ועל כך ניאבק. נצא למאבק הזה ונרתום אליו ללא כל קושי את דעת הקהל הישראלית, את כל משלמי המסים שקצה נפשם במימון הדינוזאור החולה הזה". היוצרים מדגישים כי אינה מתנגדים לשידור הציבורי ואף להפך, תומכים בשידור ציבורי יעיל ואיכותי.

אדלשטיין: "לא אתן את ידי להרס השידור הציבורי"

מלשכת השר אדלשטיין נמסר: "מדובר בהארכה של חוק קיים. אני מבין את תקוות היוצרים והמפיקים שהרפורמה תנוע מהר יותר ואנו עושים כל שביכולתנו לזרז אותה. בדיוק כפי שהיוצרים והמפיקים מציינים במכתבם – 'ביצוע החוק ללא התיקון פירושו סגירה מיידית של השידור הציבורי'. ניסיוני הרב במערכות ציבוריות מלמד אותי שאם רשות השידור תיסגר היא לא תיפתח אף פעם. במקרה כזה הסובלים העיקריים יהיו אזרחי ישראל ובראש ובראשונה ציבור היוצרים והמפיקים.

"אם כל ההבנה לזעם ולתסכול העולים מן המכתב לא אמשוך את החוק ולא אתן ידי להרס השידור הציבורי בישראל. אני קורא לארגונים להצטרף אלינו למאמצים לשם ביצוע הרפורמה- דבר שיאפשר לא רק הקצאה נאותה של תקציבים להפקות מקור, אלא גם מתן אפשרות לאותם ארגונים ליצור יצירות אומנותיות ראויות לשמן."

מרשות השידור נמסר: "צר לנו על כך שארגוני היוצרים לא הבינו את מה שהבין המחוקק. הנהלת רשות השידור אינה חוסכת מאמצים לקידום הרפורמה ברשות, מדובר בהליך מורכב מאוד שקורם עור וגידים. המחוקק קיבל את עמדת רשות השידור, שבעת הזו ובמצבה הנוכחי יש לאפשר לה לסיים את הליכי המשא ומתן לקידום הרפורמה לפני שתוטל עליה חובה להקצות סכומי עתק להפקות חיצוניות בטרם הרשות עומדת על רגליה.

מצער שארגוני היוצרים מבקשים לסגור את רשות השידור דווקא בימים אלו בהם, למרות מצבה הקשה, מהוות הרשות אי של שפיות בלב ים של רדידות. רשות השידור מצפה מארגוני היוצרים להצטרף לרשות השידור במאבקה למען קיומו וחיזוקו של השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully