וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוונות טובות, ביצועים לא משהו

וואלה! ברנז'ה

22.12.2009 / 11:52

על פי דו"ח הרשות השניה ל-2008 רשת וקשת חייבות 70 מיליון להשקעה בסוגה עלית. רשת חרגה ממכסת התכניות בז'אנר מיוחד המותרת לשידור, קשת הציגה מענה חלקי לשידור בחגים

דו"ח הרשות השנייה לשנת 2008 יידון בישיבת מועצת הרשות ביום רביעי הקרוב ויציג חוסרים של 70 מיליון שקל בהשקעת רשת וקשת בסוגה עלית. כפי שכבר הציג מנכ"ל הרשות מנשה סמירה בישיבת ועדת הכלכלה לפני כשלושה שבועות, לזכיינית ערוץ 2 רשת חוסרים של 36.6 מיליון שקל והשקעה לא מוכרת של 17.7 מיליון שקל ולקשת חוסרים של 33.2 מיליון שקל והשקעה לא מוכרת של 15.1 מיליון שקל. ערוץ 10 השקיע כ-3.8 מיליון שקל יותר מהנדרש ממנו וסכומים אלו נרשמו כהחזרת חובות עבר.

מישהו מטפל בך?

מפירוט תכני הזכייניות עולה, כי הרשות לא הכירה בחלק מהסדרות "בטיפול" ו "כוונות טובות" של רשת, שהוצגו כ-60% ממכסת הדרמה של הזכיינית, מאחר שדרמות אלו הופקו בשיתופי פעולה ותכניות כאלו יכולות להוות רק עד 50% ממכסת דרמה. כמו כן לא הכירה הרשות בכ-35 שעות של "שבוע סוף", "אין בעיה" ו "צחוק מעבודה" מאחר שהן חרגו ממכסת התכניות המיוחדות המותרת לשידור. בהתייחס להכנסות הזכיינית, ציינה הרשות כי הכנסות רשת ב-2008 עלו על התחזיות ועל כן תידרש להחזר חובות בגובה 1.2 מיליון שקל בסוגה עלית, בחלוקה לפי ז'אנרים.

בפירוט התכניות של קשת נכתב כי הרשות לא הכירה ב-15 שעות שידור של "ארץ נהדרת" מאחר שהן חורגות מהמכסה המותרת. גם הכנסות קשת ב-2008 היו מעבר לתחזיות שהציגה ועל כן תידרש להשלים את הפער בסוגה עלית בהיקף של 22.8 מיליון שקל בחלוקה לפי ז'אנרים.

אוכלים סרטים

רשת לא הציגה התחייבות להשקעה בקולנוע בשנה זו אך הציגה התחייבות להשקיע בסרטים עליהם הצהירה ב-2007, בהם "מוקי בועירה" בהפקת מוש דנון ובבימוי לינה וסלאבה צ'אפלין ו "ברוריה" בהפקת טורא תקשורת ובבימוי אבי קושניר.

קשת השקיעה ב-2008 בתחום הקולנוע פחות מהסכום לו התחייבה אולם על רקע השקעתה בשנים 2006-2007 קבעה הרשות כי עמדה במחויבויותיה. בין הסרטים בהם התחייבה קשת להשקיע השנה: "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי בהפקת מרק רוזנבאום, "חסר מנוחה" של עמוס קולק בהפקת מיכאל תפוח, "קירות" של דני לרנר בהפקת יולי אוגוסט הפקות ועוד.

עדיין חסר גיוון

מבחינת סעיפים אחרים בהתחייבויות הזכייניות עולה, כי שתי הזכייניות לא עמדו במלוא התחייבויותיהן בתחום הגיוון החברתי והתרבותי בשידורים ובכח אדם וכן בשידורים מיוחדים בימי חג ומועד. קשת הציגה מענה מלא לרוב סעיפי ההתחייבות בתחום הגיוון החברתי והתרבותי אך הציגה מענה חלקי בלבד לרוב סעיפי השידורים בחג ומועד.

רשת, לעומתה, הציגה מענה מלא ברוב הסעיפים בשתי הקטגוריות. מבחינת הז'אנרים המצויים בקטגוריית "תכניות מועדפות" – מורשת ותרבות יהודית, תכניות עת ותרבות, תכניות פריפריה ותכניות שיח ציבורי – עולה כי רשת עמדה במכסה ואף מעבר לכך בכל התחומים מלבד הפריפריה וקשת עמדה במכסה רק בתחומי הדעת ותרבות ותכניות השיח הציבורי.

מבחינת עמידה בחובת תרגום לערבית ולרוסית, עמדו שתי הזכייניות במכסה הנדרשת ואף מעבר לכך. קשת עמדה גם במחויבותה לשדר תכנית שהופקה במקור בשפה הערבית. הטלוויזיה החינוכית, המחויבת אף היא בשידור תכנית כזו, לא עמדה במחויבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully