וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים זקי רכיב רוכש 50% ממניות מעריב

ענת קם

1.3.2010 / 9:46

תם עידן ברחוב קרליבך. הרכישה תתבצע במספר שלבים: תחילה ישקיע רכיב 15 מיליון דולר כנגד 30% במעריב, כמו כן הוא יכהן כיו"ר דירקטוריון החברה

הכשרת הישוב ומעריב החזקות בע"מ הודיעו הבוקר (שני) על חתימת מזכר עקרונות עם איש העסקים זקי רכיב שירכוש בהדרגה 50% ממניות העיתון. במקביל, נחתם מזכר הבנות בין הצדדים באשר לניהול המשותף של מעריב עם השלמת העסקה. רכיב ימונה ליו"ר דירקטוריון מעריב וימנה חברי דירקטוריון על פי חלקו בבעלות.

בהודעה לבורסה נמסר כי בתום שנתיים מהשלמת הרכישה של מחצית ממניות מעריב על ידי רכיב ובמידה שהצדדים יגיעו למבוי סתום באשר לאופן הראוי לניהול ענייני מעריב, הם יפעלו להפרדת
החזקותיהם במעריב באמצעות מנגנון מכירה/רכישה, כלומר מכירה של אחד הבעלים את חלקו.

איש העסקים זקי רכיב מחלק את זמנו בין ישראל וארצות הברית ובבעלותו מה שנחשב לבית היקר ביותר בישראל (כולל מקלט אטומי). את עיקר הונו עשה בחברת ההיי-טק "טריון", שנמכרה ב-2007 למוטורולה תמורת 160 מיליון דולר. בעבר ניסה לבצע מספר רכישות בתחום התקשורת בישראל, בהן הקמת קבוצת משקיעים לרכישת מניות פרטנר ב-2006 וניסיון לרכישת מניות 012-סמייל. כמו כן ניהל בעבר מגעים לרכישת קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב, שלא צלחו. לאחרונה פורסם כי רכיב מקים קרן השקעות במדיה ותקשורת יחד עם ג'ודי ניר מוזס שלום.

רכיב ישקיע בשלב הראשון 10 מיליון דולר במעריב, שתמורתם יוקצו לו בהקצאה פרטית מניות רגילות המהוות כ-22.5% מהון המניות. תוך 30 יום ישלים רכישה של 30% מהמניות ובנוסף, תוקנה לו אופציה, למשך שנה, לרכישה במזומן של מניות נוספות, אשר יביאו את שיעור החזקותיו במעריב לשיעור זהה לזה של הכשרת הישוב.

מגוסינסקי ועד בלווטניק

מעריב נמצא בשנים האחרונות בקשיים מתמשכים על רקע הירידה בתפוצה והתחרות הגוברת ונעשו מספר ניסיונות למכור אותו או חלקים ממנו. עד 2008 החזיק איש העסקים ולדימיר גוסינסקי בכ-27% ממניות העיתון וסכסוך עסקי בינו ובין עפר נמרודי, בעל השליטה בחברה האם של מעריב הכשרת היישוב, הקשה על מגעים עם רוכשים זרים. בשנת 2007 התקיים משא ומתן ארוך בין נמרודי ואיש העסקים שלדון אדלסון. המגעים עם אדלסון לא נשאו פרי ולבסוף הוא הקים את "ישראל היום".

בנובמבר 2008 מכר גוסינסקי את חלקו בעיתון בהפסד עתק לבנק הפועלים תמורת ויתור על הלוואות ו-10 מיליון דולר מהכשרת היישוב. מספר חודשים קודם לכן החל נמרודי במשא ומתן עם איש העסקים לן בלווטניק, שנכנס באותה תקופה לשוק התקשורת בישראל עם רכישת 20% מקבוצת RGE של אביב גלעדי ואודי רקנאטי. המגעים עם בלווטניק הגיעו אז לישורת האחרונה והצדדים עמדו על סף חתימה, אולם מספר נקודות מחלוקת וניצני המשבר הכלכלי העולמי מנעו לבסוף את המכירה.

"למעריב יש פוטנציאל עסקי משמעותי"

ד"ר זקי רכיב אמר עם החתימה על העסקה: "זהו אתגר וכבוד גדול להיות חלק מהקבוצה שתוביל את תעשיית התקשורת בישראל לעידן הבא. למעריב יש פוטנציאל עסקי משמעותי ואני מאמין שיחד עם ההנהגה הקיימת, מעריב ימשיך להיות שחקן משפיע, קובע ומעצב את סדר היום הציבורי והלאומי בישראל".

מנכ"ל הכשרת הישוב עופר נמרודי מסר: ”ד"ר רכיב ישקיע במעריב ממיטב הונו, אך בעיקר את ניסיונו וכישרונותיו הברוכים. החלטתו לעשות מעשה והאופן בו מימש אותה, מהווים הבעת אמון מלאה בעתיד מעריב ובעובדיו. זהו רגע מכונן וחשוב לכולנו, כי טמון בו הפוטנציאל לשינוי מפת התחרות בתקשורת בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully