וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: אלוביץ' השלים את עסקת בזק

אמיר טייג

14.4.2010 / 13:50

לאחר שכבר רשם לעצמו רווח על הנייר של כ-2 מיליארד שקל, נכנס שאול אלוביץ' למשרדי בזק לראשונה כבעל הבית. אלוביץ' צפוי לשלם עבור העסקה סכום של 6.5 מיליארד שקל

לאחר שכבר רשם לעצמו רווח על הנייר של כ-2 מיליארד שקל, ייכנס היום שאול אלוביץ' למשרדי בזק (0.67% , 1051.0) לראשונה כבעל הבית. אלוביץ' השלים היום את עסקת בזק באופן סופי וישלם לקבוצת איפקס סבן וארקין סכום של 6.5 מיליארד שקל עבור 30.44% ממניות החברה.

עסקת בזק-אלוביץ' נחתמה לפני דקות מעטות, כך לפי מידע שהתקבל מגורמים המעורבים בעסקה. אישור משרד התקשורת לביצוע העסקה התקבל אתמול באמצעות מסמך שנשלח לעו"ד דוני טלודנו וליאור אורן ממשרד עורכי הדין צלרמאיר-פילוסוף המייצג את קבוצת איפקס סבן וארקין. את אלוביץ' ייצג בעסקה משרד פישר בכר ועו"ד דרור שטרום. "לאחר ששקלנו את הבקשה למתן האשור שבנדון, ולאחר שקיימנו חובת היוועצות עם שר הבטחון כנדרש, הרינו מאשרים את הבקשה", נכתב במסמך החתום על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת, משה כחלון.

עם קבלת המניות לידיו יודיע אלוביץ' על הרכב הדירקטוריון החדש בחברה. ל-TheMarker נודע כי שלמה רודב ימשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון. עוד נודע כי בכוונת אלוביץ' להצטרף בעצמו לדירקטוריון החברה לתפקיד של דירקטור מהשורה. כמו כן צפויים להתמנות לדירקטוריון בנו אור אלוביץ' ומקורבו עמיקם שורר. כמו כן תמונה לדירקטוריון אורנה אלוביץ', בת זוגו של אור אלוביץ'. עוד נודע כי בכוונתו להשאיר בדירקטוריון נציג של קרן איפקס, כנראה את יואב רובינשטיין.

בשבוע האחרון של אוקטובר הפתיע אלוביץ' כשסגר בתוך 48 שעות את העסקה להשתלטות על בזק. אלוביץ' רכש את מלוא מניות השליטה תמורת 8 שקלים למניה - כחצי שקל מתחת למחיר השוק באותה העת. מאז המריא מחיר מניית החברה לרמה של 10.44, כך שאלוביץ' כבר רשם לעצמו רווח על הנייר של כ-1.99 מיליארד שקל. סגירת העסקה מתבצעת כשבוע וחצי לפני תום תקופה של חצי שנה שהוסכמה בין הצדדים להשלמת העסקה.

אחד התנאים להשלמת העסקה היא פתרון בעיית האחזקות הצולבות של אלוביץ' בחברת הלוויין yes. אלוביץ' נדרש על ידי הרשות להגבלים עסקיים למכור אחזקותיו הישירות ב-yes (32%). לפני כחודש הגדיל אחזקותיו כשרכש את חלקם של בעלי המניות הקטנים והגדיל אחזקותיו ל-50.2%, אך עד כה לא הצליח למכור אותן.

אלוביץ' סיפק לחיים סבן, קרן איפקס ומורי ארקין את אחת העסקות החלומיות ביותר שנעשו בישראל אי פעם. השלושה רכשו את השליטה בבזק מידי המדינה תמורת 4.25 מיליארד שקל בתחילת מאי 2005. במסגרת העסקה קיבלה הקבוצה אופציה לרכישה של כ-10.6% נוספים ממניות החברה.

במהלך השנים מימשה הקבוצה את האופציה ומכרה את המניות באוגוסט ובספטמבר 2009 תמורת 1.9 מיליארד שקל. במהלך התקופה חילקה בזק דיווידנד מצטבר של כ-7.9 מיליארד שקל, מתוכם כ-2.6 מיליארד שקל זרמו לקבוצת השליטה. עתה מוכרת הקבוצה את המניות תמורת 6.5 מיליארד שקל. על פי חישוב TheMarker, הקבוצה הרוויחה כ-4.5 מיליארד שקל בארבע שנים.

שאול אלוביץ' יוצג בעסקה על ידי משרד עורכי הדין בכר.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully