וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מהסרטים

וואלה! ברנז'ה

16.4.2010 / 1:56

מועצת הרשות השניה החליטה שלא לאפשר לרשת וקשת דחייה בהשבת חובותיהן לקולנוע הישראלי עד לשנת 2014, זאת למרות פריסת חובות ערוץ 10

מועצת הרשות השנייה דחתה פה אחד את בקשת רשת וקשת לדחייה בהשבת חובות ההשקעה בקולנוע. המועצה בחנה בישיבתה אתמול (חמישי) את בקשת הזכייניות לדחייה בהשבת החובות העומדים על 10 מיליון שקל לכל אחת מהזכייניות עד לשנת 2014 והחליטה שלא לקבלה, זאת למרות שבמסגרת ההסדר עם ערוץ 10 נדחתה השבת חובותיו לקולנוע הישראלי לשנת 2014. זוהי החלטה ראשונה של המועצה מאז מונתה.

בהחלטת המועצה נכתב כי על הרשות להקפיד על מדיניות של אכיפה קפדנית. מכאן כי היה על זכייני ערוץ 2 לעמוד במחויבותם להשקעה בסרטי קולנוע במועד שנקבע מלכתחילה ואין לקבל מצב דברים בו הזכיינים לא עמדו במחויבויותם לאורך זמן. זאת במיוחד בשל היקף החובות שנצברו בתחום ההשקעה בקולנוע הישראלי והיקף המחויבויות הניכר לתכניות מסוגה עילית.
המועצה סבורה כי לא הובאה הוכחה בבקשת רשת וקשת לכך שהשבת החובות במועד תסכן את איתנותן הפיננסית ואין להשוות את תנאיהן לתנאי הארכת הזיכיון של ערוץ 10, בשים לב לשונות במאפייני פעילות ערוץ 10 ומצבו הכלכלי.


איגודי היוצרים ברכו על החלטת המועצה ומסרו: "מדובר בהחלטה חשובה, שנראה שמבשרת על עידן חדש ברגולציה של הטלויזיה המסחרית בישראל. מועצת הרשות השנייה סירבה להיות חותמת גומי של זכייניות ערוץ 2 והפגינה שיקול דעת אחראי. ההחלטה משדרת מסר ברור בדבר חובת הזכייניות להשקיע בקולנוע, וחשוב מכך - ההחלטה מטיבה עם הציבור כולו, שיזכה ליהנות מסרטים ישראליים איכותיים".

בתוך כך אישרה המועצה את בקשת רשת לאפשר לה להקים ערוץ ים תיכוני שישודר בערוצי הכבלים והלוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully