וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול נתניהו מי-ם? רה"מ ינהל את רשות השידור

22.4.2010 / 9:30

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה הקרובה את מינויו של נתניהו לשר האחראי על רשות השידור. בקדימה תוקפים: "זה ניסיון להשתלט על השידור הציבורי. קול ישראל יהפוך לקול נתניהו"

הממשלה צפויה להפקיד בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו את האחריות על רשות השידור. החלטה בנושא זה צפויה להתקבל בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

לפני כחודשיים ביקש שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין (ליכוד), אשר היה הממונה על הרשות, מראש הממשלה לשחרר אותו מאחריות זו על מנת למקד את מרצו במאמץ המדיני- הסברתי בנושאי הסנקציות נגד אירן והמאבק בדו"ח גולדסטון, כמו גם הצגת עמדותיה של ישראל בעולם. מאז הפסיק אדלשטיין לתפקד כאחראי על רשות השידור, מילא את התפקיד ראש הממשלה.

באופוזיציה כבר מתחו הבוקר ביקורת חריפה על החלטת הממשלה הצפויה. לדברי יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת יואל חסון (קדימה), "כוונת נתניהו להעביר לידיו את האחריות ואת הניהול של רשות השידור היא לא פחות מניסיון השתלטות על השידור הציבורי. ברור שמצב זה יהפוך את אמצעי השידור הציבוריים לכלי בידיו של ראש הממשלה ושל אנשיו והם יהפכו להיות מ'קול ישראל' ל'קול נתניהו'. בנוסף, אין ספק כי מהלך זה לא יקדם ולא יביא לייעול ושיפור השידור הציבורי, אלא בוודאי יביא להידרדרות נוספת ולפגיעה באינטרס הציבורי".

חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) תקף גם הוא את נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה עוסק בפוליטיזציה של הרשות במקום בהבראתה למרות המצב הקשה בו היא נתונה. לראש הממשלה יש עניינים מדיניים וביטחוניים דחופים על הפרק ולכן עליו למנות מישהו שיוכל למצוא פתרונות למשבר העמוק של השידור הציבורי. מוטב שראש הממשלה יתקפל כבר עכשיו לפני שהוא יסב נזק לרשות".

גם ח"כ נחמן שי (קדימה) העביר ביקרות על הכוונה ואמר כי הודיע כי בימים הקרובים תוגש לוועדת השרים הצעת החוק של רשות השידור, בתמיכת 52 חברי כנסת, ואשר נועדה לנתק את השידור הציבורי מן ההשפעה הפוליטית. "רשות השידור חוזרת לימיה האפלים, שבהם הייתה נתונה לתכתיבי ראש הממשלה ולהנחיותיו", אמר ח"כ שי, "התמיכה הרחבה לשידור הציבורי, כפי שנראתה לאחרונה, מעידה כי הציבור רוצה שירות עצמאי וחזק ולא עוד זרוע ארוכה של הממשלה המשרתת את רצונותיה. בעידן של שחיתות ציבורית רשות השידור צריכה להגן על הציבור ולא על הממשלה וסוכנויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully