וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות עין

אמילי גרינצווייג

26.4.2010 / 11:48

הדיון בועדת הכלכלה של הכנסת התפוצץ בשל אי הסכמה בין משרדי האוצר והתקשורת לבין חברי הכנסת לגבי מועד בדיקת ההיתכנות השל חבילה הצרה בכבלים ובלווין. מנכ"ל HOT: "חבילה צרה משמעותה 4000 מפוטרים והפסד של 400 מיליון שקל"

חילוקי דעות בין משרדי האוצר והתקשורת לבין יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת חבר הכנסת אופיר אקוניס בנוגע למועד בדיקת שוק הפרסום ב- HOT ו-yes הביאו לפיצוץ ישיבת הועדה לפני מספר דקות. ח"כ אקוניס הגיע לסיכום עם האוצר לפיו המעבר יתבצע ב-2014, אולם מספר שעות לפני התכנסות הוועדה הודיע האוצר כי הנושא יבחן עוד קודם לכן.

מנכ"לי HOT ו-yes הביעו כצפוי את עמדתם הנחרצת נגד החבילה הצרה שתחייב אותם להציע ללקוחות מספר מצומצם של ערוצים במחיר מופחת. "חבילה צרה יחד עם ה-DTT יביאו לסגירה של HOT". אמר מנכ"ל חברת הכבלים הרצל עוזר. "לא מדובר בפיטורים של 800 עובדים, אלא בסגירה מוחלטת. לא תצטרכו לתת לנו פרסומות בכבלים ובלווין, כי לא יהיה למי לתת". עוזר אמר כי ההפסד השנתי הצפוי ל-HOT מהחבילה הצרה הוא 400 מליון שקל. "זה גזר דין מוות לחברה, הפיצוי דרך הפרסום הוא 50 מליון שקל".

מנכ"ל yes רון אילון אמר בדיון: "אם רוצים להוזיל ולטפל בצרכן, תורידו מחויבויות להפקות מקור ותאפשרו לנו פרסום. אין שום צורך בתיקון החקיקה הסמכות נתונה בידי שר התקשורת לבחון את חבילת הבסיס". עמדתם של HOT ו-yes זכתה לגיבוי של מרבית חברי הכנסת שנכחו בדיון. חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה) אמרה בדיון: "אני לא מבינה מדוע אחרי שיש את ה-DTT האוצר שדוגל בצמצום הרגולציה והגברת התחרות בשוק מתערב באופן גס בהתנהלות הכבלים והלווין. יש כאן נסיון ליצור כאוס בו אף גורם שיוצא מהחדר הזה לא יודע למה לצפות". חבר הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) תקף את אילון ועוזר ואמר: "כשיש התעמרות בצרכנים יש פחות קשב לטענות שלכם, גם אם הן מוצקות".

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה הציע להמתין עם החלת החבילה הצרה ל-2014: "ה-DTT יחייב את הכבלים והלווין לתת מענה ולכן כדאי להמתין עם המעבר לחבילה הצרה. המעבר לרשיונות ב-2012 ישנה את מפת הפרסום, לכן צריך לתת לפחות שנתיים כדי לראות איך הדברים מתבהרים. לא צריך לכפות את זה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully