וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לרשות השידור: נדרוש השבת כספים על חריגות שכר

אמילי גרינצווייג

5.5.2010 / 17:41

הממונה על השכר באוצר החליט לשוב ולטפל בנושא לאחר שהנהלת הרשות והועדים לא הצליחו להגיע להסכמות. מוטי שקלאר: "יש הגיון בכוונת האוצר, במידה ואכן נגיע להבנה כי אין סיכוי לרפורמה"

האם המשא ומתן על הרפורמה ברשות השידור עלה שוב על שרטון? במכתב שנשלח ממשרדו של הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין אל מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ואל נציגי הועדים הודיע לוין כי בכוונתו לנקוט בצעדים להשבת כספים עקב חריגות שכר ברשות.

המכתב מהווה הזמנה לשימוע בנוגע לחריגות השכר המתקיימות, לכאורה, ברשות. סגן הממונה על השכר שמואל נחמני כותב כי הטיפול בחריגות השכר הושהה לצורך קיום המשא ומתן על הרפורמה, אולם משלא הצליחו הצדדים להגיע לפתרון מקובל בעניין החליט הממונה על השכר לחדש את הטיפול בנושא: "לרבות מתן הוראה לרשות לתבוע השבת סכומים ששולמו לעובדים על פי הסכמים/הסדרים אלו".

נציגי האוצר כבר איימו בנקיטת צעדים חד צדדיים במידה שהנהלת הרשות לא תגיע להסכמות עם הועדים. גורמים המעורבים במשא ומתן אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי המכתב שנשלח יממה לפני ישיבה מכרעת בנושא, מהווה ניסיון של האוצר להפעיל לחץ במסגרת המשא ומתן.

מוטי שקלאר מנכ"ל רשות השידור מסר בתגובה למכתב: "הרפורמה מתגבשת והיא על סף סיכום. אנו מקווים כי בשבועות הקרובים יפתרו הסוגיות שנותרו פתוחות. יש הגיון בכוונת האוצר, במידה ואכן נגיע להבנה כי אין סיכוי לרפורמה"

דני זקן, יו"ר ועד העיתונאים כינה את הצעד "בלתי הוגן" והוסיף: "משרד האוצר מחבל במתכוון במשא ומתן, המצוי כעת על סף סיום וזאת במטרה להתחמק מביצועו. לנוכח המהלכים הללו, אגודת העיתונאים בוחנת את צעדיה".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "אנו ממשיכים לנהל את המשא ומתן מתקדם לשביעות רצון הצדדים. מחר מתקיימת פגישה בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, לבין הממונה על השכר באוצר בענייני רשות השידור. אנו מקווים להגיע להסכם במהרה על סמך ההסכמות שהושגו לפני חג הפסח אצל יו"ר ההסתדרות עופר עיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully