וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מתנות חינם

אמילי גרינצווייג

28.5.2010 / 10:34

הצעת החוק שיזמה ח"כ מרינה סולודקין להגבלת הפצת עיתון יומי חינם תעלה ביום ראשון לדיוון בוועדת השרים לענייני חקיקה. סולדקין בראיון לוואלה! ברנז'ה: חוששת לחופש העיתונאות - בעלי הון יכולים להכתיב לעורכי עיתונים תפיסת עולם שלמה ולשבור את התפיסות האחרות"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון בהצעת החוק לתיקון פקודת העיתונות לפיה תוגבל הפצת חינם של עיתון בתפוצה ארצית לתקופה של שנה.

בהצעת החוק אותה יזמה ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) נאמר כי הפצת חינם של עיתון לתקופה בלתי מוגבלת תתאפשר רק למוסדות המדינה ולמוסדות ציבור.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמרה ח"כ סולודקין כי לא מדובר בהצעת חוק נגד "ישראל היום" של שלדון אריסון אלא בחשש מהדרדרות העיתונות עד למפגיעה עתידית בחופש העיתונות ומאיום ממשי על הפלורליזם התקשורתי והדמוקרטיה.

"מדובר בתהליך שלם" אומרת ח"כ סולודקין, "כתוצאה מחלוקת החינם של "ישראל היום", יתר העיתונים רק מחפשים היכן לקצץ, המשכורות יורדות ואיתן גם איכות עיתונאית".

'חינם – זו רק גבינה צהובה במכולת לעכברים'

מה הבעיה המרכזית בענייך בחלוקת העיתון בחינם?
"כשעיתון מחולק חינם, לא מכיוון שיש רווחים גבוהים, אלא מכיוון שמאחוריו עומד אדם עם הון עתק הדבר מציב סכנות. עיתון אינו מוצר, הוא פרי אידיאולוגיה, עלול להווצר מצב שבו בעלי הון יכולים להכתיב לעורכי עיתונים תפיסת עולם שלמה ולשבור את התפיסות האחרות. מי שלא מבין את הסכנה זו גדל במדינה דמוקרטית, כאישה שיצאה מבריה"מ אני מכירה את הסיטואציה ההפוכה שבה עיתון אחד מכתיב ליתר העיתונים וכל העיתונות היא למעשה אותו הדבר".

ומה עם מגמת המכירה של עיתונים יומיים במחיר נמוך במיוחד?
"בקנייה בשקל או שניים יש לפחות בחירה, מדובר פה על זכות הבחירה. ההבדל הוא בין האקט האקטיבי של קנייה, גם אם בשקל לבין הפסיביות והקבלה של העיתון עם הקניות בסופר"

אם ביום ראשון תדחה ועדת השרים את החוק?
"במקרה כזה אעלה אותו בעוד חצי שנה בשנית. יש התגייסות גדולה סביב החוק הזה ואני מאמינה שבדרך זו נצליח. מה שחשוב הוא הדיון הציבורי אבל דיון ציבורי אמיתי ולא אמירות שטותיות שאומרות שלעניים מגיע עיתון בחינם".

ואיך את מגיבה לתקיפה הזו?
"כשתוקפים אותי על כך שאנשים לא יוכלו לקרוא עיתון בחינם, אני מפנה אותם לבית"ר ירושלים ולתוצאות האפיזודות של גאידמק ואגואר. - כל איש בוחר את תפיסת עולמו והיא אף פעם לא בחינם בגלל זה צריכים להיות כל העיתונים, הערוצים ואתרי בלוגים- זו דמוקרטיה. יש פתגם רוסי שאומר 'חינם – זו רק גבינה צהובה במכולת לעכברים' וזה דבר שחשוב להבין, במיוחד כשמדובר במוצר כמו עיתון"



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully