וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים לכחלון: "קבל החלטה בעניין נדב"

אמילי גרינצווייג

16.6.2010 / 6:00

במכתב לשר התקשורת טוענים היוצרים כי העדר פיקוח על הזכייניות הינו מסוכן ויביא למצב של תוהו ובוהו ערב המעבר של שוק הטלוויזיה לרשיונות

איגודי היוצרים קוראים לשר התקשורת להכריע מיד בעניינו של יושב ראש מועצת הרשות השניה אמנון נדב. במכתב שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה כותבים היוצרים לשר כחלון כי המצב בו מועצת הרשות משותקת בשל המחלוקת סביב כהונת נדב הינו בלתי נסבל: "הואקום שנוצר מסוכן, וישבש כמעט בוודאות את המעבר המתוכנן לרישיונות", כותבים היוצרים: " לא ייתכן שרגע לפני אישורה של הרפורמה המקיפה ביותר שבוצעה אי פעם בשוק הטלוויזיה בישראל לא עומדת בראש הרשות השנייה מועצה ציבורית מתפקדת ודעתנית, שמלווה את התהליך ומשפיעה באופן פעיל על עיצובו".

על פי המלצת הועדה למינויים בשירות הציבורי, ועדת שפניץ, אמנון נדב לא יוכל להמשיך לשמש יושב ראש מועצת הרשות השניה, בגלל ניגוד עניינים. בתו של נדב משמשת מפיקה ברדיו 99fm. יחד עם זאת שר התקשורת משה כחלון הודיע על תמיכתו בהמשך תפקידו של נדב ומסר כי הוא מקווה שיושג בהקדם הסדר שיוכל לאפשר זאת. "בין אם תחליט להשאיר את מר נדב בתפקידו ובין אם תחליט למנות יו"ר חדש תחתיו, מסך הטלוויזיה והציבור כולו אינם יכולים להמתין עוד", דברי היוצרים.

עוד טוענים היוצרים כי המצב בו מועצת הרשות אינה מתפקדת, מביא לכך שזכייני הטלוויזיה המסחריות פועלים ללא פיקוח על ביצוע מחויבויותיהם: "אף אחד אינו מדרבן אותם להסדיר את חובות העבר העצומים שלהם, שהחזרם הוא תנאי בסיסי ומובן מאליו לקבלת רישיון, ולא ברורה מידת ההשקעה של הזכיינים, אם בכלל, בקולנוע הישראלי, כפי שמחייב אותם החוק". עוד מוסיפים היוצרים: "קשה לראות איך בעוד שנה וחצי בסך הכול יעמדו הזכיינים בכל התנאים הנדרשים לקבלת רישיון. משמעות הדבר היא שלקראת סוף 2011 תיקלע תעשיית הטלוויזיה למהומת אלוהים ולמסכת לחצים בלתי נסבלת לאשר הסדר מפוקפק כזה או אחר, שיאפשר מעבר לרישיונות על אף קיומם של חובות עבר גדולים בתחום התוכן".

במשרד התקשורת סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully