וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית חיסכון

אמילי גרינצווייג

27.6.2010 / 17:02

מכרז ההתאחדות לכדורגל למכירת זכויות השידור של משחקי ליגת העל עומד להסתיים. היוצרים קוראים לשקלאר להציע עבורם סכום נמוך בהרבה מ-13 מיליון השקלים אותם השקיעה רשות השידור בעונה החולפת

ארגוני היוצרים דורשים ממנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר לצמצם את ההשקעה הכספית ברכישת זכויות שידור המשחק המרכזי בליגת העל. לטענת היוצרים, על הסכום שיושקע ברכישת הזכויות לשקף את העובדה שאין כמעט גופי שידור המתעניינים ברכשיתן: "אנחנו דורשים ממך להשקיע השנה ברכישת זכויות השידור סכום סביר וכמובן נמוך בהרבה מהסכום שהושקע בשנה שעברה – סכום אשר יישקף את ערכם הריאלי של המשחקים ואת חוסר העניין שמביעים בהם שאר גופי השידור. כל התנהלות אחרת שלך תהיה חסרת אחריות ותפגין זלזול בוטה ומתמשך בציבור משלמי האגרה ובייעוד הציבורי של הרשות". כותבים היוצרים במכתב ששלחו לשקלאר.

המשחק המרכזי בליגת העל שודר בעונה החולפת בערוץ 1, עלות הזכויות עמדה על 13 מיליון שקל. ממוצע הצפייה של שידורי המשחק המרכזי בערוץ 1 הניבו רייטינג של 9.7%, נתון גבוה יחסית לממוצע הפריים טיים של ערוץ 1 בימים כתיקונם. לאחרונה התייחס שקלאר לנושא ואמר כי הרשות תמשיך להתמודד על שידור המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל: "אנחנו מקווים שנוכל להמשיך ולשדר בעונה הבאה את המשחק המרכזי, וזה בתנאי שאבי לוזון לא יפציץ במחיר".

היוצרים מותחים ביקורת על הנהלת הרשות שלא הציגה עד עתה לוח שידורים: "לנוכח התעצומות שגייסתם אתה ועובדיך מקרבכם כדי להרים את פרויקט המונדיאל, נשאלת השאלה המתבקשת הכיצד זה לא עלה בידכם להציג עד עכשיו לוח שידורים ראוי, הכולל גם סדרות דרמה בהיקף נאות, משדרי תרבות מושקעים ועוד תכנים ערכיים, שיכולים להוות משקל נגד לזילות של חלק לא מבוטל מהשידורים המסחריים?" היוצרים מביעים תקווה כי בכסף שיחסך על ידי הפחתת הסכום תוכל הרשות להשקיע בדרה ביצירה ישראלית.

טרם התקבלה תגובת רשות השידור לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully