וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-100 תלונות הוגשו למועצת העיתונות נגד "אולפן שישי"

אמילי גרינצווייג

27.6.2010 / 19:24

פעילי שמאל זועמים על אופן סיקור ההפגנה בסילוואן ביום שישי על ידי התכנית. חדשות 2: "מברור עם המשטרה עולה כי במהלך ההפגנה התקיימו בכפר תקריות אלימות"

אנשי תנועת המחאה כנגד ההתנחלות בשייח ג'ראח זועמים על אופן סיקור ההפגנה שהתקיימה בשכונת סילוואן ביום שישי על ידי חדשות ערוץ 2. לטענתם, למרות שמדובר היה בהפגנה שקטה, סיקור ההפגנה ב"אולפן שישי" כלל צילומים של מתפללים מוסלמים ליד אוהל המחאה ותמונות של ילדים המיידים אבנים על ניידת משטרה. לטענת המפגינים, ידויי האבנים כלל לא התרחשו במהלך ההפגנה והתפילה גם היא, נערכה עוד בטרם ההפגנה החלה.

אחת ממשתתפות ההפגנה אמרה לוואלה! ברנז'ה: "ההפגנה עברה בשקט וללא עימותים לא עם המשטרה ולא עם המתנחלים. למעט הסיור הרגיל שעובר באיזור לא הייתה משטרה כלל. למרות שהיו בבוקר עימותים בסילוואן, השקט נשמר במהלך ההפגנה ולאחריה". אבנר ענבר, דובר תנועת המחאה, אמר לוואלה! ברנז'ה: "התקשרתי לעורך המהדורה גולן יוכפז דקות לאחר שידור הידיעה והעמדתי אותו על טעותו, גם לאחר שנאמר לי כי התמונות התקבלו מסוכנויות הידיעות. לאחר ששלחתי תגובה לדברים התקשר אלי יוכפז, ואמר כי איננו מבין מה הבעיה והזמין אותי לפנות לבית המשפט".

המפגינים ארגנו קמפיין אינטרנט לשליחת תלונות למועצת העיתונות נגד עורך המהדורה גולן יוכפז והמגיש, יאיר לפיד. עד כה נשלחו למעלה מ-100 תלונות למועצת העיתונות, המהוות מספר שיא של תלונות כנגד ידיעה עיתונאית אחת.

מועצת העיתונות: "התלונה הועברה להנהלת חדשות 2"

מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה: "תקרית ידויי האבנים צולמו בכפר סילוואן על ידי סוכנויות הידיעות במהלך ההפגנה. בבדיקה נוספת שערכנו עם המשטרה התברר כי היו שתי תקריות של ידויי אבנים בכפר במהלך ההפגנה, אחת מהן היא זו המופיעה בצילומים ששודרו במהדורת החדשות. הניסיון לתאר כאילו במהלך ההפגנה לא היו בכפר תקריות איננו דיווח אמת". גורם בחדשות 2 ציין כי הטקסט שליווה את הצילומים לא דיבר על אלימות והצילומים של ידויי האבנים הופיעו בשולי הדיווח.

חבר הכנסת לשעבר מוסי רז, שהשתתף בהפגנה, אמר בתגובה לדברים : "התגובה יותר נחותה ומדיחה מהשידור עצמו. בזמן שידור חדשות ערוץ 2 מירושלים בוצע בעיר אונס, אמליץ לערוצי הטלוויזיה להקרין תמונות קשות של אונס בכל פעם שיזכירו את ערוץ 2 העוסק באונס שיטתי של המציאות על פי השקפתו הלאומנית".

ממועצת העיתונות נמסר כי המועצה העבירה את התלונות להנהלת חדשות ערוץ 2, ולאחר קבלת תגובה תיבחן המועצה באם הופר תקנון האתיקה העיתונאית במקרה זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully