וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו:"אם המו"מ עם הטכנאים לא יסתיים בקרוב, יש אופציות אחרות"

אמילי גרינצווייג

12.7.2010 / 12:08

ראש הממשלה השתתף בדיון של הועדה לביקורת המדינה של הכנסת, שעסק ברשות השידור .בחזונו של ראש הממשלה: רשות השידור תפיק תכנים לאומיים וחדשות בשלוש שפות

ערוץ הכנסת

(עריכה: גדי ויינסטוק)

"יש לנו משאבים לשידור ציבורי טוב, אבל הם נבלעים במבנה ארכאי שסופח כספים", כך אמר ראש הממשלה בדיון של הועדה לביקורת המדינה על רשות השידור בכנסת. נתניהו הוסיף ואמר: "יש עובדים נהדרים, אבל המבנה יכול לשבש כל גוף. אנחנו באים לתקן את זה. המרכיב הגדול ביותר של העלות היתרה ברשות הוא כח אדם. מוכרחים להתגבר על הדבשת הזאת. הולכים להפחית 700 עובדים, מה שנשאר זה לא הכי יעיל, אבל 1300 זה יותר יעיל מ-2000. אנחנו בחודש הקרוב נשלים את המשא ומתן עם וועד הטכנאים. נציב דד ליין של כמה חודשים, אם זה לא יסתיים יש אופציות אחרות". נתניהו ביקש את תמיכתם של חברי הבית למקרה שמהלך הרפורמה לא יושלם והממשלה תצטרך לנקוט בצעדים אחרים.

ראש הממשלה התייחס גם למעורבות הממשלה בתכני השידור: "מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר לא קיבל ממני שיחת טלפון ולו פעם אחת. לא באופן ישיר ולא באופן עקיף", ראש הממשלה דחה את הטענות של חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) על התערבות בתכני השידור. נתניהו השיב לח"כ שי: "אתה יודע מה יש ומה היה קודם. נשאר על מישור האמת והמידתיות הראויה".

בדיון השתתף גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה והממונה על רשות השידור מטעמו אייל גבאי. גבאי עדכן את חברי הכנסת בהתקדמות הרפורמה ברשות ואמר כי תוך חודשיים שלושה צפוי להגיע המשא ומתן לסיומו. גבאי התייחס גם הוא למעורבות הממשלה: "בסופו של דבר, מי שנכון שיפקח על רשות השידור זו מליאת רשות השידור. אנחנו נזהרים בעניין הזה ממעבר הקו בין משרד ממשלתי שמנהל את הרשות לבין מליאה שמפקחת והנהלה שמנהלת".

חזון נתניהו: תכנים לאומיים וחדשות בשלוש שפות

ראש הממשלה התייחס לצורך בשידור ציבור: "אפשר לבוא בטענות, מפעם לפעם, לשידור המסחרי על רדידות יתר. אבל תנאי השוק יכתיבו שם את מה שיכתיבו. אנחנו יכולים למצוא ביטוי ערכי יותר. יש פה איזה מרכיב של עומק, ערכים לאומיים, דיון רציני וזה קורה בשידור הציבורי וצריך לשמר ולחזק את זה. רשות השידור יכולה לייצר תוכן ששום מערכת אחרת לא מייצרת ויש לה כסף בשביל זה. אשר ליעדיה של הרשות השידור אמר נתניהו כי עליה להתמקד בהפקת תכנים בעלי ערך לאומי וכן להפיק חדשות במולטימדיה בשלוש שפות: בעברית, אנגלית וערבית.

ראש הממשלה נשאל לגבי מינויו הצפוי של אמיר גילת לתפקיד יושב ראש הרשות ואמר: "גילת הוא מינוי מצוין, הוא אדם רציני, הוא לא היה דובר פוליטי שלי. הוא איש מקצוע, עם אמינות גבוה מאוד שמחוייב לשינויים שאנחנו מדברים עליהם כאן. אני מקווה לרתום את כל המערכת לשינויים האלה. מכסות המינויים יועברו בקרוב.

לבקשת חברי הכנסת שב נתניהו והתייחס לנושא מעורבות הממשלה ברשות: "זה שיש ראש ממשלה שממונה, זה אחד הדברים הטובים שקרו לרשות השידור. אנחנו צריכים להיזהר לא ליצור וועד מנהל שלא יכול לנהל. תמיד אפשר להגידו בואו ונסגור אבל אם אפשר להגיע להסכמות עם העובדים ולשינויים מבניים זאת הגישה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully