וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנת רוממה

אמילי גרינצווייג

13.7.2010 / 6:29

ועדה משותפת לנציגי היוצרים ולבכירי רשות השידור תנסח כללים מפורטים להשקעת הרשות בדרמות ובתעודה בתקופה שאחרי ישום הרפורמה

איגודי היוצרים ורשות השידור יחתמו על אמנה משותפת שתקבע כללים להשקעת הרשות בהפקות מקור. האמנה תגדיר את הכללים להשקעה מרגע תחילת יישום הרפורמה. כמו כן ישורטטו במשותף קווים מנחים לדמותו העתידית של ערוץ 1 ולאופן בו יבדל עצמו מהערוצים המסחריים. הנושאים סוכמו בפגישה שנערכה בין נציגי היוצרים לבין מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר.

במסגרת ההיערכות לתקופה שלאחר תחילת יישומה של הרפורמה, סוכם כי וועדה משותפת, בה ישבו נציגי איגודי היוצרים ואנשי הרשות, תנסח כללים מפורטים להשקעת הרשות בתוכניות דרמה ותעודה. האמנה תקבע, בין השאר, כמה תשקיע הרשות בכל אחד מהז'אנרים השונים, החל בשנים הראשונות ליישום הרפורמה בהן תחול עליה חובת השקעה מופחתת בהפקות מקור חיצוניות והן בסוף הדרך כאשר תחול עליה חובת השקעה מלאה, שתעמוד על 36% מכלל הכנסותיה. עוד יקבעו כללים ברורים לנאותות הפקה בתכניות הרשות שיופקו בהפקה חיצונית, לחלוקת הבעלות בתכניות אלו בין הרשות לבין היוצרים החיצוניים ולהשקעת הרשות בקולנוע הישראלי.

הכוונה היא לכלול באמנה זו גם קווים מנחים לדמותו העתידית של ערוץ 1: האם יהיה זה ערוץ ציבורי שיספק לקהל תכנים ייחודיים או שמא ערוץ שמנסה להתחרות בערוצים המסחריים. על פי הסיכום בין הצדדים, דיוני הוועדה המשותפת ייפתחו כבר בימים הקרובים ויעשה כל מאמץ לסיים את ניסוח האמנה בתוך פרק זמן של כמה שבועות.

ממטה מאבק היוצרים נמסר כי היוצרים רואים חשיבות עליונה לכך שערוץ 1 בעידן שאחרי הרפורמה לא יציע לצופים עוד מאותה הדבר, אלא להפך – יפתח זהות ייחודית ועצמאית.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully