וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקלאר מעוניין להפסיק למדוד רייטינג לערוץ 1

אמילי גרינצווייג

20.7.2010 / 17:48

הנושא צפוי לעלות בפגישה של מנכ"ל רשות השידור עם היו"ר הנכנס אמיר גילת: "הגישה שרואה ברייטינג קנה מידה להצלחה גוררת אותנו למקומות לא נכונים"

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מעוניין להוציא את ערוץ 1 ממדידת הרייטינג. שקלאר צפוי לדון בנושא אם יושב הראש הנכנס של רשות השידור, ד"ר אמיר גילת. "הגישה שרואה ברייטינג קנה מידה להצלחה משפיעה גם על האנשים בתוך הערוץ ועל בחירה של תכנים ותוכניות וזה גורר אותנו למקומות הלא נכונים" אמר שקלאר בשיחה עם וואלה ברנז'ה. מנכ"ל הרשות הוסיף: "לקראת הרפורמה ולקראת כך שאנו לפני השקעה בתוכן בשנה הקרובה, בתקווה שיהיה תקציב לכך, אני לא רוצה שהמרכיב של הרייטינג יהיה השיקול באופן ובפורמטים של התכניות".

עד שתתקבל החלטה בנושא, החלו בערוץ 1 "להוציא פינות" ממהדורת "מבט" ולהתחיל את מדידת הרייטינג מספר דקות לאחר תחילתה, כפי שעושים בחדשות 2 ובחדשות 10, על מנת להעלות את הרייטינג של המהדורה באופן מלאכותי. על כך אמר שקלאר: "כעת אי אפשר לשחק בכללי משחק אחרים, אם לא נעבוד לפי אותה שיטה של הערוצים 2 ו-10 יראה פער שאינו נכון ויוצר עיוות גדול עוד יותר. יש חובה להיות בשוויוניות מול המדידה של האחרים".

בתקופת המונדיאל טען שקלאר כי מדידת הרייטינג של ערוץ 1 אינה מדוייקת, אינה הוגנת ואינה משקפת את התגובות והביקורות להן זוכה הערוץ. שקלאר פנה אל מנכ"ל הועדה למדרוג יפעת בן-חי שגב ודרש כי הוועדה תקיים דיון דחוף בנושא.

בתוך כך נערכים ביומיים האחרונים סדרת דיונים מרתוניים בין הנהלת הרשות לוועד הטכנאים, זאת במטרה להגיע להסכם דומה להסכם שנחתם לאחרונה עם ועד העיתונאים. "ישנן התקדמויות במשא ומתן עם הטכנאים והזמן קצר. אני מקווה שהדיונים יסתיימו כמה שיותר מוקדם, אך צריך ללחוץ על הגז טיפה יותר ולעמוד בלוחות הזמנים שהעמדנו לעצמנו" אמר שקלאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully