וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צברי: ערוץ 1 לא יכול לערער את הסדר הקיים, הוא מקדש אותו"

אמילי גרינצווייג

21.7.2010 / 15:05

חבר הכנסת חיים אורון, יו"ר השדולה למען השידור הציבורי בכנסת: אם רשות השידור ציסגר, לא יקום שידור ציבורי ראוי במקומה"

"את השידור הציבורי יכולים לעשות הרבה מאוד גופים, לאו דווקא רשות השידור", כך אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, בדיון שעסק בשידור הציבורי בכנסת. גבאי שב וחזר על העמדה לפיה יש אלטרנטיבות לרשות: "הסיטואציה הגיע לכלל סיום וזו הנקודה להכריע בה. העיתונאים הגיעו להסכם, ועד הטכנאים קרוב המדינה מוכנה להשקיע וזו הנקודה שבה יהיה סיום. אם זה לא מסתדר זה ילך למשהו אחר, אולי זה יהיה בצורה של רכש הפקות, לא ישאר הגוף הזה. זאת נקודת הבחירה".

חבר הכנסת חיים אורון יו"ר השדולה למען השידור הציבורי בכנסת, תקף את דבריו של גבאי ואמר: "אין אופציה אחרת לרשות השידור. אין חיה כזאת. ב-2010 לא יקום שידור ציבורי חדש. לא כזה שאני רוצה לתמוך בו. יקימו טלוויזיה חינוכית, שתיצור תכנים ציבוריים".

הדיון עסק בסעיף בחוק ההסדרים העוסק ברשות השידור לפיו אמנם מנכ"ל רשות השידור יבחר על ידי המליאה ולא ישירות על ידי הממשלה, אך הממשלה היא שתבחר את חברי המליאה מתוך רשימה שתביא לידיה ועדת האיתור. הבמאי דורון צברי, יוצר הסרט "המדריך למהפכה", תקף את ההצעה ואמר: "המשחק הפוליטי הוא משחק של כוח ולמרות מצבה, רשות השידור היא כח עצום. אי אפשר לתת לחתולים לשמור על השמנת. צריך להיות גוף חופשי שמשרת את הציבור לא את השלטון. זה לא כלב שמירה. זה פודל שהאדונים שלו מחזיק אותו ברצועה. ערוץ 1 לא עושה סאטירה כי הוא לא יכול לנשוך את הממשלה. ערוץ 1 לא יכול לערער את הסדר הקיים, הוא מקדש אותו. הערוץ הציבורי צריך להיות שייך לכולם, לא לממשלה".

חבר הכנסת איתן כבל, יו"ר השדולה למען השידור הציבורי בכנסת אמר: "השאלה היא מי נותן את ההוראה ולמי אתה חייב דין וחשבון לשר הממונה ומעליו ראש הממשלה, או שאתה חייב דין וחשבון לעניין. זה לא אומר שלא יכולים להבחר אנשים מזוהים פוליטית. אם הסעיף הזה יעבור אני אקרא לכל מי שאני מכיר לסגור את רשות השידור".

יואב לימור, הפרשן הצבאי של ערוץ 1, אמר בדיון: "בכל שנותי ברשות השידור אף אחד לא אמר לי מה להגיד. התמונה שצברי מציג היא מוגזמת. אני חושב שהבעיות הניהוליות והתקציביות מעיבות על רשות השידור הרבה יותר מהבעיות הפוליטיות אני חושב שזו תקרת הזכוכית שצריך לפרוץ. אני רוצה שזה יבוא על פתרונו כמה שיותר מהר".

השידור הציבורי קיבל חיזוק משמעותי מיושב ראש הכנסת רובי ריבלין שהגיע לדיון ואמר: "השידור הציבורי הוא שידור שהוא התשתית לשלטון דמוקרטי, להבדיל משידור פרטי, הוא לא שידור ממלכתי משום שהממלכה משתנה. שידור ציבורי הוא שידור שבו צריך לתת את הכלים לכלל אזרחי המדינה להתוודע לעניי שבסדר היום, וכן לאפשר ויכוח .אני רואה בחומרה את הרצון להפוך את השידור הציבורי לממלכתי". ריבלין שב וחזר על תמיכתו בערוץ 1 לקבלת שידורי המשחק המרכזי של ליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully