וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10: על מבקר המדינה לבדוק קבלת ההחלטות בערוץ 1

אמילי גרינצווייג

5.8.2010 / 15:44

בערוץ תוקפים בחריפות את רשות השידור על השתתפותה במכרז ההתאחדות לכדורגל לרכישת זכויות השידור של משחקי נבחרת ישראל: "מדובר בשערוריה והפקרות בניהול כספי ציבור"

ערוץ 10 הודיע היום כי לא יתמודד במכרז ההתאחדות לכדורגל על משחקי נבחרת ישראל. בערוץ תוקפים את ההתאחדות על הסכום הגבוה אותו היא דורשת עבור המשחקים: "דרישת המינימום של ההתאחדות לתשלום של קרוב למיליון שקל למשחק של נבחרת ישראל הנה מופרכת. מדובר בדרישה חסרת הגיון כלכלי שאינה עומדת בשום מבחן. הדרישה מנותקת מנתוני הרייטינג ומנותקת גם מסכומים ששולמו על משחק כדורגל, לרבות משחקי המונדיאל בשלב הבתים ובגמר".

בערוץ טוענים כי העובדה שערוץ 1 רכש את טפסי המכרז ובכך למעשה נענה לדרישות ההתאחדות הנה שערוריה והפקרות בניהול כספי ציבור: "ביד אחת האוצר מעלה את אגרת הטלוויזיה ומטיל על הציבור מס חדש בשיעור של 200 מליון שקל ובאותה נשימה ערוץ 1 זורק את הכסף ללא שום פיקוח. מי שמשלם את המחיר זה אזרחי ישראל שבמקום לצפות במשחקים בחינם ייאלצו לספוג העלאה נוספת בתשלומי אגרה". ההתאחדות, כך על פי ערוץ 10, מנסה להיבנות על העובדה שערוץ 1 מתנהל ללא פיקוח ומוכן לשלם כל מחיר גם כשאין לו הצדקה.

נוכח הסכום הגבוה אותו צפויה רשות השידור לשלם, קוראים בערוץ 10 למבקר המדינה לבדוק את ההתנהלות של הרשות בנושא: בשום גוף ציבורי לא היו מקבלים הוצאות מופקעות בסך עשרות מיליוני שקלים שמנותקות מהסיבה שבשלה בכלל קיים ערוץ שידור ציבורי. איננו מכירים גוף ציבורי שמבזבז כסף ציבורי מבלי לקבוע סדרי עדיפויות. האם התקיים בערוץ הראשון דיון מקצועי שבחן כמה הפקות מקור ניתן לעשות בסכומים האלה. האם מישהו בחן שם מה ניתן לעשות בכסף הזה למען מטרות חינוכיות ותרבותיות".

רשות השידור: "טרם גיבשנו החלטה אם להציע הצעה"

מערוץ 1 נמסר: "רשות השידור רכשה את מסמכי הפניה אותה פרסמה ההתאחדות לכדורגל. הרשות טרם גיבשה החלטתה האם להגיש הצעה במסגרת הליך זה. יחד עם זאת, רשות השידור תשמח אם יסתייע בידה להביא לציבור הצופים את משחקי הנבחרת הלאומית במוקדמות היורו, כולל בפורמט HD בחינם לציבור הצופים אשר ברשותם ממירים התומכים בפורמט השידור, כפי שנעשה בהצלחה רבה במונדיאל האחרון וכפי שייעשה בשידור משחקי ליגת העל ותכנים נוספים בתחום התעודה, הבידור והדרמה.

גורמים ברשות השידור הביעו תמיהה על כך שערוץ 10 במצבו הקשה בכל הנוגע לאחוזי הצפיה המדלדלים ומצבו הכלכלי העגום, במקום להתמקד בתחרות שיש לו עם זכייניות ערוץ 2, מנתב את תסכולו לכיוון ערוץ 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully