וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדיחה רגולטורית לא מצחיקה"

אמילי גרינצווייג

10.8.2010 / 14:07

מועצת הרשות השניה החליטה להכיר ב "לילה כלכלי" ו"תכנית חיסכון" כתכניות תעודה. היוצרים זועמים ודורשים מהמועצה לשוב ולשקול את ההחלטה

באיגודי היוצרים תוקפים היום בחריפות את החלטת ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השניה להמשיך ולהכיר בתכניות הכלכליות של חדשות 2 ו-10 "תכנית חיסכון" ו"לילה כלכלי" כתכניות תעודה: "החלטה זו מעידה על חוסר הבנה בסיסי ומדאיג" אומרים במטה מאבק היוצרים.

לגבי "תכנית חיסכון" החליטה מועצת הרשות השניה כי מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, יפעל באופן הדוק מול חדשות 2 בכדי שתעמיק את המרכיבים התיעודיים והתחקיריים בתוכנית, ותעשיר את תכניה בתחומים החברתיים, ובסיקור ותיעוד הפריפרייה.

לגבי "לילה כלכלי" החליטה המועצה כי התכנית תוכר כתעודה בתנאי שתעמוד בתנאי נאותות ההפקה הנדרשים ובחיזוק ובהגברה של המרכיבים התיעודיים בתוכנית, לרבות כתבות, צילומי חוץ ותחקירים. ערוץ 10 ידרש להרחיב את עיסוק התכנית בתחומים החברתיים ובסיקור ותיעוד הפריפריה. מהרשות השניה נמסר: "העשרת התוכניות, ובמיוחד בהתייחס לתוכנית 'לילה כלכלי' חיונית לשמירת איזון זה ולהבטחת הבידול מתוכניות חדשיותיות".

היוצרים זועמים על ההחלטה ודורשים מהרשות השניה לשוב ולבחון אותה: "כל צופה בר דעת מבין שכתבות על מחירי הדיור המאמירים או לחלופין כתבות על התורים בנתב"ג בשיא עונת התיירות ועל צימרים בגליל הן כתבות ראויות אבל בוודאי לא תיעודיות. ההחלטה להכיר בתוכניות הכלכליות כתוכניות תעודה היא לא יותר מבדיחה רגולטורית לא מצחיקה, שתגזול בוודאות פרנסה מיוצרי תעודה".

עוד כותבים היוצרים: "חבל שלמועצה החדשה לא היה אומץ לסטות מהקו הלא ראוי של המועצה הקודמת, שלבקשת הזכיינים הגמישה מאוד את הגדרות הדרמה והתעודה, אלא להיפך: המועצה החדשה מגמישה את ההגדרות עוד יותר. לא זו הדרך לחזק את מעמד הרגולציה, שצפוי להיפגע קשות עם המעבר לרישיונות".

מהנהלת הרשות נמסר בתגובה: "כנראה נציגי היוצרים טועים ומבלבלים בין ז'אנר סרטי התעודה לז'אנר תוכניות תעודה.
אם הזכייניות יעמדו בדרישות שקבעה ועדת טלוויזיה לגבי התוכניות של ערוץ 10 וערוץ 2, אזי הן יעמדו בקריטריונים של תוכניות תעודה, והמסך יזכה בתוכניות מרחיבות דעת, מעמיקות ומתעדות נושאים חברתיים וכלכליים המשלבות כתבות עומק, תחקירים וצילומי חוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully