וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרסי אופיר יתקיים ב-21 בספטמבר

אייל דץ

25.8.2010 / 13:28

נקבע התאריך להכרזה על הנציגה הישראלית לאוסקר האמריקאי. הטקס ייערך בתיאטרון ירושלים וככל הנראה יועבר על ידי הערוץ הראשון

תרשמו ביומנים: ב-21 בספטמבר יתקיים טקס פרסי אופיר, הלא הוא טקס האוסקר הישראלי, בתיאטרון ירושלים, כך נודע לוואלה! תרבות. הזוכה בתחרות בקטגוריית הסרט העלילתי יהיה מועמד להיכנס לקטגוריית הסרט הזר באוסקר האמריקאי, בו השתתפה ישראל בשלוש השנים האחרונות עם "בופור", "ואלס עם באשיר" ו"עג'מי". קיום הטקס בתאריך זה הוא קריטי, שכן על פי תקנון האקדמיה האמריקאית לקולנוע, יש להגיש את הסרטים המועמדים בקטגורית הסרט הזר עד ה-1 באוקטובר.

עוד נודע לוואלה! תרבות כי מסתמן שהטקס יועבר השנה בשידור חי בערוץ 1, לאחר ששודר בשנה שעברה בערוץ 2. על פי גורמים המעורים בנושא, ההסכם בין הרשות לאקדמיה הישראלית עתיד להיחתם בימים הקרובים. שידור הטקס בערוץ יוצר מצב מעט אירוני, מכיוון שאחד מהסרטים הבולטים בתחרות השנה - "המדריך למהפכה" של דורון ציבורי - עוסק במאבקו של צברי יחד עם מפיק הסרט אורי ענבר למען רפורמה בשידור הציבורי.

מלבד "המדריך למהפכה", טקס פרסי אופיר השנה צפוי להיות צמוד למדי. הסרט המוביל השנה את מספר המועמדויות לפרסים הוא "הדקדוק הפנימי" עם 12 מועמדויות, אולם המומנטום של "שליחותו של הממונה על משאבי האנוש" (שמונה מועמדויות) מציב את שניהם כמועמדים המובילים לזכייה במספר הגדול ביותר של פרסים.

סרטים בולטים נוספים בטקס הם "פעם הייתי" עם 7 מועמדויות, לצד "וביום השלישי", "התגנבות יחידים" ו"מבול" עם שישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully