וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר אישר סיוע לנזקקים ברכישת ממירי DTT

אמילי גרינצווייג

25.8.2010 / 15:25

מחיר הממיר למעוטי היכולת יקטן עד ל- 50% ממחירו בשוק ויעמוד על 380 שקל. שטייניץ: "המהלך יסייע לצמצום הוצאות משקי הבית על שידורי הטלוויזיה"

שר האוצר חתם על צו המאפשר מתן סיוע לאוכלוסיות נזקקות ברכישת ממיר לקליטת שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית (DTT, זאת בהמשך להחלטה שהתקבלה בוועדת הכלכלה לפני כשלושה שבועות.

משמעות ההחלטה היא שמחיר הממיר למעוטי היכולת יקטן עד ל- 50% ממחירו בשוק ויעמוד על 380 שקל. התנאים לקבלת הסבסוד, בסך מקסימלי של 190 שקל, כוללים דרישה להכנסה ממוצעת שלא תעלה על 4317 שקל בחודש והמצאת אישור על תשלום האגרה. כן נדרש כי המבקשים לא יהיו מנויי HOT או yes בשלושת החודשים שקדמו להגשת הבקשה.

במסגרת הפצת השידורים הדיגיטליים, החל מחודש אוגוסט 2009 ניתן לקלוט את שידורי חמשת ערוצי השידור החופשיים לציבור: 1, 33, 99, 2, ו-10 ללא תשלום דמי מנוי ובאופן הפתוח לכלל הציבור. במסגרת החלטת ממשלה תיבחן אפשרות להרחיב השימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית, כך שה-DTT יספק שירותי תקשורת זולים ונרחבים לכל דורש. במסגרת זו, תתאפשר הרחבת מספר הערוצים הנקלטים בממיר הדיגיטלי.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ מסר:"הסיוע שהמדינה מעניקה לרכישת הממיר יסייע לצמצום הוצאות משקי הבית על שידורי הטלוויזיה. הסיוע מאפשר נגישות של כלל האוכלוסייה אל השידורים הפתוחים, ומצעיד את החברה הישראלית לעבר העידן הדיגיטלי".

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה מסר:"אישור הצו מהווה מהלך חשוב המשלים את המהלך החברתי צרכני הכולל של הענקת שידורי טלוויזיה איכותיים של הערוצים הפתוחים בישראל לכלל האוכלוסייה.יש להדגיש כי אישור הצו מקדם את ההיערכות לסגירת מערך השידורים האנלוגי הצפוי בפברואר 2011, הכולל את רשות השידור וערוץ 2. הדבר יחסוך למעלה מ 50 מיליון שקל בשנה, ייפנה תדרים לטובת הרחבת מערך השידורים הדיגיטלי, יאפשר הכנסת טכנולוגיות שידור חדשניות ואף יהיה ידידותי ו 'ירוק' יותר לציבור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully