וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה בהמתנה

אמילי גרינצווייג

13.9.2010 / 5:40

חודשיים עברו מאז הודיע מנכ"ל רשות השידור על הקמת ועדה לניסוח כללים להשקעת רשות השידור בדרמה מקורית והוועדה טרם התכנסה. באיגודי היוצרים זועמים

איגודי היוצרים מוחים על העיכוב בהקמתה של הוועדה משותפת לנציגי היוצרים ולבכירי רשות השידור, שמטרתה ניסוח כללים להשקעת הרשות בדרמות ובתעודה. מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר הודיע על הקמת הועדה לפני כחודשיים. במכתב ששלחו לשקלאר טוענים היוצרים, כי ניסיונותיהם לקבוע פגישה עם נציגי הרשות בחודשיים האחרונים, נתקלים, שוב ושוב, בדחייה: "כיצד תסביר שכל עבודת הוועדה המשותפת,שכה התגאית בה, מסתכמת עד כה בלא יותר מידיעה בעיתון?!", כותבים היוצרים ומוסיפים: "אין לנו מנוס מלהסיק שלא התכוונת כלל לקדם את היצירה המקורית בערוץ 1, וכל שרצית היה להפיק רווח תקשורתי קצר מועד, מתוך תקווה שעצם העניין שבשמו התהדרת יישכח עד מהרה".

היוצרים כותבים כי ימשיכו לפעול לקיום חובת ההשקעה של ערוץ 1 בהפקות מקור חיצוניות: "ניתן לך להמשיך להתכחש להפקות המקור החיצוניות שערוץ 1 מחויב בשידורן, נמשיך לפעול במלוא המרץ לכך שערוץ 1 ימלא את ייעודו הציבורי וישדר הפקות מקור דרמה ותעודה בכמות נאותה. רצינו לעבוד בשיתוף פעולה, כנראה שלא יהיה לנו מנוס מלפעול בדרכים אחרות. חבל, אבל זוהי בחירתך".

על פי חוק רשות השידור, מחויבת הרשות להוצאה של 36% מהכנסות הטלוויזיה על רכישת הפקות מקור חיצונית, מדובר בסכום של כ- 170 מיליון שקלים. עם זאת, בתחילת השנה עמד התקציב על תשעה מיליון שקלים, ורק מאוחר יותר הוגדל התקציב ל-12 מיליון שקלים.

רשות השידור: "פגישות בוטלו בשל אילוצי לוח זמנים"

מרשות השידור נמסר בתגובה:" מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, יזם והקים וועדה לתאום עבודת היוצרים מול רשות השידור, אותה הוא מעודד ודוחף קדימה באופן אישי. במהלך חודש אוגוסט לא התקיימו פגישות, על שום הקושי למצוא מועדים מתאימים לשני הצדדים בגלל החופשות. במהלך חודש ספטמבר נקבעו שתי פגישות, אחת בוטלה על ידי היוצרים והשנייה בוטלה בשל אילוצי לוח זמנים על ידי הרשות. היוצרים מודעים לכך שרק אחרי שהרפורמה תצא לדרך ניתן יהיה להוציא סכומים משמעותיים להפקות חוץ, מנכ"ל הרשות מקווה שהרפורמה אכן תקרום עור וגידים עד סוף שנת 2010 ואז בתקציב 2011 יוקצה סכום משמעותי יותר להפקות החוץ.

"לסיכום, מנכ"ל הרשות מקווה שהקשר בין גופי היוצרים לבין רשות השידור יתקיים באמצעות פגישות ולא באמצעות מכתבים המוצאים דרכם אל התקשורת טרם הגיעו אל הנמענים ברשות השידור,ומקווה כי הרוח הטובה ששררה בפגישות שהתקיימו עד כה תמשך גם בעתיד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully