וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: אפיקים 10 ו-22 יחזרו ל-HOT ו-yes

אמילי גרינצווייג

14.10.2010 / 11:40

שר התקשורת הודיע בדיון של ועדת הכלכלה של הכנסת כי עם המעבר לרשיונות יוקצו אפיקים חדשים לשידור המסחרי. מדובר באפיקים 12-16. אבי וייס: מהלך זה יביא לסגירת חדשות 2, אאלץ לפטר 400 עובדים"

ערוצי הטלוויזיה המסחריים יעזבו את אפיקים 22 ו-10, עם המעבר לשידור ברשיונות, כך הודיע לפני מספר דקות שר התקשורת משה כחלון. השר הציע כי הערוצים המסחריים ימוקמו בערוצים 12 עד 16 בממירים. בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת המתקיימת בשעה זו ברמת גן, אמר השר כחלון כי בתאום עם HOT ו-yes יקבע תווך אפיקים עליהם יתמודדו במכרז כל המבקשים לשדר ברישיון ואילו אפיקים 22 ו-10 יעברו לידיהן של חברות הכבלים והלווין. כחלון אמר כי המהלך יתבצע על מנת לקדם את התחרות וליצור תחרות שווה בין מקבלי הרשיונות החדשים לבעלי הזכיונות: "לא נשאיר את אותו המבנה, זו לא כאילו רפורמה". על פי שר התקשורת הכספים שיועברו במהלך המכרזים על האפיקים החדשים יועברו ליצירה.

נציגי הזכייניות התנגדו כצפוי ליוזמת השר. מנכ"ל קשת אבי ניר אמר: "לקחת הרגלים של עשרות שנים זה דבר מסוכן, למרות שהכוונות הן טובות, צריך לבחון את זה. אנחנו ב-2012 עוברים לתחרות, מה שאתה מוסיף עכשיו זה נדבך שלא היה. זה כאילו לבקש מחברות הסלולר לוותר על המותגים".

על כך השיב לניר חבר הכנסת נחמן שי (קדימה): "אפיק 22 לא שייך לך".

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס אמר בדיון: "אם לא מוצאים פתרון יצירתי לנושא הזה, חדשות 2 נסגרת. תוך זמן קצר עלי לפטר כ-400 עובדים, כי אין ערוץ 2 על אפיק 22 ויש כאן הרבה דברים שישארו בערפל. אני לא כל כך מבין איפה מעמדנו אלא אם כן, כבר עכשיו מהיום מגדירים שבעלי הבית העתידים של ערוץ 2 הם קשת ורשת והם בעתיד הבעלים של חדשות 2 ולהערכתי זה הפתרון היחיד הנכון להיום כדי לאפשר לחדשות 2 להתקיים. אם זה לא קורה, 400 עובדי חדשות 2 יפוטרו. אולי יש פה פוליטיקאים שלא נוח להם שיהיה את חדשות 2, רוצים למזער אותנו שנהיה דבר לא רלוונטי".

מנכ"ל yes רון איילון תמך בהצעתו של כחלון: "הצעת השר היא מאוזת ונכונה, אם אפיקים 22 ו-10 לא חוזרים למקום הטבעי אז צריך ללכת לקו אחר. בשום מקום המדינה לא קובעת מספרי ערוצים, הפלטפורמות הן שמחליטות וככה יהיה. אי אפשר לקום ולהגיד שמספרים נעלמים מהשלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully