וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתינים מהמקפצה

אמילי גרינצווייג

25.10.2010 / 13:12

הרשות השנייה הוציאה מכתב התראה לרשת, בעקבות ידיעה בכלכליסט אודות תוכן שיווקי של "סופר פארם", בעונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים"

הרשות השנייה הוציאה לפני זמן קצר מכתב התראה לזכיינית ערוץ 2 רשת בטרם עלייתה לשידור של "רוקדים עם כוכבים" בשבוע הבא, במטרה למנוע מצב של חשיפה החורגת מגבול הסביר לחברת "סופר פארם" בתכנית.

למרבה האירוניה, יוזמת התוכן השיווקי נודעה לרשות מפרסום הבוקר בעיתון כלכליסט לפיו חברת סופר פארם תשקיע למעלה מחצי מיליון שקל בתוכן שיווקי בתוכנית "רוקדים עם כוכבים". הידיעה פורסמה ללא התייחסות לעצם הבעייתיות שבחשיפת ההפרה, לכאורה.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לאחרונה, החליטה מועצת הרשות השניה לבדוק את נושא התוכן השיווקי, הפרסום הסמוי והקדימונים בשידורי הטלוויזיה והרדיו, עקב תלונות רבות שהתקבלו לאחרונה והקימה וועדה מייעצת בנושא.

חברת וועדת הטלוויזיה, דליה זליקוביץ', אשר מונתה להכנת דו"ח בנושא, אמרה היום לוואלה! ברנז'ה :"נושא התוכן השיווקי פרץ את מסגרות הגבול החוקי ונעשה תוך התעלמות וצפצוף על החוק ומקביל לאותם נהגים שאינם מכבדים את חוקי התנועה ו'מנסים את מזלם'. ראוי שנושא התוכן השיווקי ייבחן לעומק, תוך שיתוף וריענון החוקים והאתיקה יחד עם הזכייניים".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "פרסומת אגב בטלוויזיה אסורה, במיוחד כשזו נעשית באופן חריג ושאינו טבעי למשדר. כמו כן אסורה חשיפה פרסומית הנעשית בגין תמורה כספית הניתנת לגורם המשדר או המפיק על ידי הגורם המפרסם. הדברים קבועים בחוק ובכללים אשר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פועלת על פיהם. לגופו של עניין, הרשות השנייה תבחן את הטענות לגבי התוכנית, במידה ויש הפרה, תטפל בהתאם למסקנותיה".

מרשת נמסר :"רשת פועלת ותמשיך לפעול בדיוק על פי כללי הרשות השנייה".

מכלכליסט לא נתקבלה תגובה עד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully