וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר להחשיך את המסך לעשר שנים, לאף אחד לא אכפת"

אמילי גרינצווייג

2.11.2010 / 17:48

ח"כ חיים אורון, אמר את מה שרבים מעדיפים להשתיק, היום בדיון החרום של ועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע למצבה של רשות השידור

דיון סוער התקיים היום בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא רשות השידור. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, כינס את הוועדה לדיון חירום על רקע איומי הנהלת הרשות להחשיך את המסך כצעד מחאה.

בפתח הישיבה בירך ח"כ אקוניס את הרשות ואגודת העיתונאים שהחליטו על דחיית הפעלת שעון הנוכחות והמשך השידורים כרגיל בשבועיים הקרובים. עוד הוסיף אקוניס: "אנחנו לא בעידן שבו אם יש סכסוך עבודה אנחנו מביאים אותו לכדי הפסקת שידורים, בוודאי שלא בשידור הציבורי".

ח"כ חיים אורון קרא לוועדים ולהנהלה לסיים את סכסוך העבודה בשבועיים הקרובים: " הכנסת היא לא המקום לסיים דיון על סכסוך עבודה. קחו שבועיים ותסיימו את העניין הזה. אפשר להחשיך את המסך לעשר שנים, אין מי שזה אכפת לו. במקום הדיון הזה והבוץ שיזרקו אחד על השני, זה לא יתקדם, בואו ותעצרו את זה".

מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, וכן נציגי האוצר הציגו במהלך הדיון את מצבה הכלכלי הקשה של הרשות ואת הצורך ברפורמה מיידית. לדברי נציג משרד האוצר, ערן פולק: "לא מדובר בדיון על שעון הנוכחות אלא על קיומה של רשות השידור. או שתהיה רפורמה בינואר 2011 או שלא יהיה כסף לנהל את רשות השידור".

אסף אפרתי, נציג ועד העיתונות: "אנחנו כל פעם חוזרים לאותו ספין, המשבר הוא לא כפי שמציגים אותו. יש בעיה אבל אין מצוקת תקציב. כלל מנהלי הרשות אומרים שההחלטה היא תמוהה אבל הם לא יכולים לטעון אותה מול מי שהחליט אותה שיכול, באוושת עט, להדיחם מתפקידם. כולם נתונים בידי ההנהלה, חייבים להישמע להוראות של סגירת השידור הציבורי בערב, הם בני ערובה".

גם נושא חיוב העובדים בשעון הנוכחות גרם לתגובות סוערות, לדברי אריה גולן: "לעיתונאים אין שעות עבודה. השעון הזה הוא השפלת העיתונאים והמסר הוא 'אתם פקידים באוצר' ".

הויכוח סער גם סביב מקורות המימון לרפורמה וההתארכות בדיונים עליה. טענות רבות הופנו כלפי משרד האוצר, שנציג מטעמו טען כי "כולם רוצים שידור ציבורי אבל אף אחד לא מוכן לשלם עליו". חברי הכנסת אורון ונחמן שי ציינו כי את הפניות יש להעביר לשר הממונה על הרשות, ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי ח"כ שי: "אם יש ערך להכנסת רשות השידור תחת כנפי משרד ראש הממשלה זה שיש את הכוח המרכזי בישראל להזיז את הרפורמה הזאת".

רשות הספורט

עוד העלו הוועדים טענות בדבר הפיכתה של רשות השידור לרשות הספורט. לטענתם, הנהלת הרשות מעדיפה שידור משחקי כדורגל על חשבון קניית משדרים שיחזקו את שידורי הרדיו וכי במבנה המתוכנן של הרשות ניכר מספר המנהלים הגבוה. לדברים אלו ענה מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר: "חלק מהאנשים לא רוצים את הרפורמה הזאת. נעשית פה השתלחות ובקצב הזה באמת לא יספיקו שבועיים. יש פה התחסדות וצביעות, חלק מתפקידי הניהול נובעים מדרישות הוועדים במשא ומתן".

בתחילת הדיון, לאחר שוועדי העובדים טענו כי הנהלת הרשות הפעילה את ההנחיה בדבר שעון הנוכחות על מנת להסיט את הדיון מדו"ח המבקר, עורר שקלאר סערה קטנה כשאמר "לכולנו דמיון מזרחי" - מה שעורר את זעמם של העובדים שנתנו פירוש עדתי לאמירה זו. נוכח זאת הבהיר שקלאר כי הכוונה מאחורי הביטוי הייתה לדמיון המזרח תיכוני.

בסיום הישיבה הודיע יו"ר הועדה: "ועדת הכלכלה תובעת לפתוח מיד במשא ומתן מרתוני כדי להגיע לפתרון סכסוך העבודה ברשות השידור וכצעד משלים לקידום הרפורמה ברשות השידור. הועדה מבקשת להאיץ את הישיבות והדיונים כדי להביא לסיום כל ההסכמים. בכל מקרה, שום סכסוך עבודה אינו מצדיק פגיעה בשידורים והועדה קוראת שלא לקיים השבתות שידורים ברשות השידור – לא בטלוויזיה ולא ברדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully