וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלותכם מצביעה על ניסיון לסתימת פיות"

אמילי גרינצווייג

7.11.2010 / 21:16

איתי לנדסברג, מנהל מחלקת התעודה של ערוץ 1, יוצא במכתב חריף במיוחד, נגד המנכ"ל מוטי שקלאר ויו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, בטענה על תיאום ביניהם וסתימת פיות

סתימת פיות ברשות השידור? במכתב חריף ששלח היום איתי לנדסברג, מנהל מחלקת התעודה בערוץ 1 למנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, ויו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, טוען לנדסברג כי ברשות מתקיים ניסיון למנוע את חופש הדיון המקצועי והציבורי על הרפורמה.

לדברי לנדסברג, לאחר שזומן לראיון בגלי צה"ל בנושא הרפורמה, נעשו ניסיונות רבים למנוע ממנו לקיים את הראיון, באמצעות הפחדות ואיומים וכן, בין השאר על ידי שימוש המנכ"ל בסמכותו לאישור ראיונות לעובדי הרשות. לדבריו: "עורכי התכנית בגלי צה"ל אף הזמינו את המנכ"ל לראיון מולי, אך הוא סירב להציג את דעתו והתנה את אישור הראיון איתי, בראיון איתך, דני זקן. אתה, האמור לייצג גם אותי במו"מ מול הנהלת הרשות והאוצר. מדוע נידב המנכ"ל אותך, דני, כנציגו לכאורה לראיון הזה?", שואל לנדסברג, "מדוע מאשר המנכ"ל לעיתונאים רבים להופיע בכלי תקשורת אחרים ואף לעבוד בהם במקביל לעבודתם ברשות השידור, אך אינו מאשר לי להתראיין בנושא זה, הקשור במישרין לגורלו של השידור הציבורי, שלגביו יש לי אחריות כעיתונאי המועסק בו. לא לעבוד, רק להתראיין. מדוע?"

כמו כן, מציין לנדסברג כי רשות השידור ודני זקן העבירו תגובות לראיון בטרם התקיים, "עניין מוזר לכשעצמו, לא אתי ולא עיתונאי". בנוסף טוען לדסברג כי הדבר מצביע על תיאום בין מנכ"ל הרשות ליו"ר האגודה, אותו הוא מכנה בהמשך "מצב לא בריא", וממשיך וטוען כי לעיתונאים ברשות הועברו מסרים כאילו הוא מתכוון לפרוש ונמצא ברשימת המפוטרים, "מסרים שנועדו להפחיד אותי מלומר את דעתי על ה'רפורמה'. מעשה חמור, לא אתי, לא חוקי ולא דמוקרטי".

לנדסברג מוסיף: "אם כך, אני מבקש לשאול: מדוע אינכם חושבים שיש לאפשר דיון ציבורי פתוח על הרפורמה הצפויה ברשות השידור? ממה אתם חוששים? התנהלותכם זו מצביעה על ניסיון לסתימת פיות, מניעת ויכוח ודיון מקצועי לגיטימי על הצפוי בשידור הציבורי בעתיד הקרוב".

לנדסברג תוקף ישירות את שקלאר וזקן וכותב: "האם אתה, דני זקן, חושב שבחירתך ליו"ר אגודת העיתונאים ממנה אותך גם לקומיסר ושליט יחיד על הדעות שיש לכל עיתונאי החבר באגודה? האם אדוני המנכ"ל, אתה חושב שרק קולך הוא זה שצריך להישמע כאשר דנים בתוצאות הרפורמה? מדוע אתה מנסה למנוע בכוח סמכותך כמנכ"ל מדעות אחרות להישמע? יש לי תחושה קשה שעיתונאים רבים, בכירים וזוטרים, חוששים לפתוח פה ולומר בפומבי את דעתם בשל חשש לפרנסתם, עתידם ובעיקר מחשש לתגובתך במידה ודעותיהם יהיו שונות או ביקורתיות. ניסיונכם הנכחי לומר לגלי צה"ל כי 'אני מבטא את דעתי הפרטית' בלבד, בלי להתייחס לתוכן דברי, הוא ניסיון להציג מצג שווא על פיו ההסכם המוצע כעת מקובל על כל העיתונאים כולם. ולא היא".

לנדסברג מדגיש, בסיום מכתבו כי "לרשות השידור אין עדין חזון שידורים חדש ומתוכנן, אין מבנה ארגוני ודרך ארגונית למימוש החזון, איש לא יודע כמה כוח אדם, אמצעים וכסף יידרשו ליישום חזון השידורים החדש (שאינו קיים עדין) ולכן לא ברור מדוע 700 איש צריכים לשלם בפרנסתם על כך. כל ניסיון לקבל תשובות בנושאים הללו ורבים אחרים, נתקל בשתיקה, התעלמות, ניסיונות השתקה של כל ביקורת ואף ניסיונות לסתימת פיות ואיומים. אני רואה בחומרה את הניסיון לאיים עלי בפיטורים בשל הבעת דעתי על ה"רפורמה" והנושא הועבר לבחינה משפטית. מי שעשה זאת יודע היטב מהם הקריטריונים לרשימת המפוטרים. היה ראוי שתאפשרו לדעות שונות להישמע ותנסו להתמודד עם הביקורת בתשובות ענייניות. האנשים המשמיעים את הביקורת ואני ביניהם, הם אנשי מקצוע עם קרדיט לא פחות משלכם ואולי אף גדול משלכם בעבודת השידור הציבורי".

דני זקן מסר בתגובה: "בירכתי ועודדתי את הכוונה לראיין את איתי לנדסברג כשממעתי על כך. דבריו חשובים ואני מסכים עם רוב מה שנאמר בראיון. במקביל, ביקשתי להצטרף לראיון, כנציג הרשמי של עיתונאי רשות השידור, אך במערכת גלי צה"ל העדיפו לקבל הודעה כתובה בלבד ולא תגובה לראיון שעם רובו, כאמור, אני מסכים. אלחם נגד כל ניסיון השתקה או סתימת פיות, גם של אלה התנגדים לדעתי".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור לא מגיבה לכל גחמה של עובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully