וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירת הארכיונים

אמילי גרינצווייג

27.2.2011 / 17:01

יו"ר רשות השידור יפעל לגייס 100 אלף שקל ממשרד ראש הממשלה לטובת מהלך שימור ארכיון הרשות. כל השירים שעברו תהליך דיגיטציה יהיו זמינים להאזנה באתר רשת ג'

יו"ר רשות השידור אמיר גילת כינס הבוקר דיון דחוף בנושא הליך הדיגיטציה של ארכיון קול ישראל. גילת אמר בדיון כי יש להאיץ את נושא שימור הארכיון ובין היתר אמר כי ישיג מימון להמשך הליך השימור על סך של 100 אלף שקלים ממשרד ראש הממשלה.

למעלה מ-17 אלף שירים (אודיו) כבר עברו תהליך של דיגיטציה, במסגרת שיתוף פעולה שנרקם בין מנהלת הפונותוקה של בית הספרים הלאומי, ד"ר גילה פלם, ובין מנהל חטיבת הביצוע של קול ישראל, מוטי אמיר. כאשר המטרה היא כי עד תחילת 2012 יבוצע הליך דומה לעוד כ-16 אלף שירים, מלפני הקמת המדינה ועד לשנות החמישים. שירים יועלו לאתר רשת ג' באופן שיהיה זמין להשמעה והקלטה לכלל הציבור.

בארכיון הרשות מתקיימים בימים אלו שני תהליכי דיגיטציה מקבילים, האחד של שירים, הנעשה בשיתוף פעולה עם בית הספרים הלאומי והשני של שעות הקלטה של הרדיו הנעשה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת הרווארד. במסגרת שיתוף פעולה עם אוניברסיטת הרווארד יועברו 80 אלף שעות שהוקלטו מלפני קום המדינה לפורמט דיגיטלי. ביצוע ההליך החל בחודש ינואר כאשר עד כה עברו את ההליך כ-7000 שעות הקלטה. שעות ההקלטה מאוחסנות בדיסק קשיח אך טרם נקנה ציוד המיועד לאחסון, חיפוש ושימוש בו.

מרשות השידור נמסר :" יו"ר רשות השידור אינו מתייחס לדיונים פנימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully