וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי: "יש לסיים את חקיקת חוק רשות השידור עד תום מושב החורף"

אמילי גרינצווייג

2.3.2011 / 13:13

מנכ"ל משרד ראש הממשלה השיב לפניית אגודת העיתונאים בנושא. הכנסת תדון בשבוע הבא בדרכי המימון לרפורמה ברשות השידור

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי: "הכרחי לסיים את חקיקת חוק השידור, ובכללה הסדרת המימון לרפורמה, עד לסוף מושב החורף של הכנסת". גבאי כתב את הדברים בתגובה לפניית אגודת העיתונאים בירושלים בנושא מימון הרפורמה. עוד כתב גבאי כי ישנה תמימות דעים בין משרד ראש הממשלה לכנסת בנושא. מושב החורף של הכנסת מסתיים ב-30 במרץ 2011.

ועדת הכנסת שדנה בחוק רשות השידור, המשותפת לועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת תקיים בשבוע הבא (שלישי, 8 במרץ) דיון שיעסוק בדרכי המימון לרפורמה. בדיון צפוייה הרשות להציג סקירה של אופן היקפי הגבייה בעולם, וכן את מצבה הכספי של הרשות.

לאחרונה נחתמו הסכמי השכר החדשים עם כלל ועדי העובדים ברשות, אך במקביל טרם הוחלט על אופן מימון הרפורמה. לא רק זאת, אלא שעלות הרפורמה שהוערכה בכ-800 מיליון שקלים עלתה כעת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים נוספים וזאת בעקבות החלטת הכנסת שלא להעלות את האגרה ואף להורידה. לפי הצעת חוק רשות השידור אמורה האגרה לעלות ב-5% , אך חברי הכנסת הביעו לא פעם את התנגדותם לנושא ובדיון האחרון שקיימה הוועדה שדנה בחוק רשות השידור הועלו מספר חלופות לאופן גביית האגרה, באופן שלא יכלול את העלתה אלא את העלאת היקפי הגבייה.

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) העומד בראש הוועדה הציע כי גביית האגרה תעשה על ידי שימוש בפלטפורמות של HOT ו-yes, כאשר שתי הצעות אחרות שהועלו הן גביית האגרה דרך חשבון החשמל או על ידי העלאת התשלום באגרת הרכב, כפי שמשולמת אגרת הרדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully