וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה הצביעה נגד חוק ישראל היום

אמילי גרינצווייג

6.3.2011 / 14:32

הצעת החוק לפיה יחויב עיתון יומי המופץ בחינם ותפוצתו הנה מעל 40% מהשוק לגבות תשלום, תעלה כהצעת חוק פרטית במליאת הכנסת ביום רביעי

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום את הצעת החוק לפיה יחויב עיתון יומי המופץ בחינם ותפוצתו הנה מעל 40% מהשוק, בגביית תשלום מינימלי. הצעת החוק, אותה יזמו חברת הכנסת מרינה סולודקין (קדימה) וחבר הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), נדחתה ברוב של 11 שרי הליכוד וסיעת העצמאות, למול 3 שרי ישראל ביתנו שתמכו בהצעה ו-2 שרי ש"ס שנמנעו. הצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.

הצעת החוק עליה דווח לראשונה בוואלה! ברנז'ה, מהווה תיקון לחוק ההגבלים העסקיים, את המחיר המינימאלי יקבע הממונה על ההגבלים העסקיים, זאת במטרה למנוע היווצרות מונופול בתחום העיתונות הכתובה.

ח"כ מרינה סולדקין אמרה בתגובה :"מראש ידעתי שיהיה גיוס נגד החוק, ואני חושבת שמדובר בדבר לא נכון. מדובר בעניין מהותי של הגנת הדמוקרטיה ולכן צריך להיות חופש הצבעה בנושא. אי אפשר להירדם בשמירה, עלינו להילחם על חופש הביטוי והתחרות ההוגנת בשוק העיתונים. מה זה בעצם עיתונות בחינם? מישהו מממן את זה, מדוע זה לא שוחד בחירות? יש פה שאלות רבות. אני בטוחה בחוק הזה, אם יש תהליך של הקמת מונופול בשוק העיתונות – זה התהליך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully