וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לשידור ברישיונות יפתח באוקטובר 2011

אמילי גרינצווייג

29.3.2011 / 19:06

במשאל שנערך בקרב חבריה החליטה מועצת הרשות השניה כי גופים שיבקשו לשדר ברישיון יוכלו להגיש את בקשתם כבר באוקטובר הקרוב

מועצת הרשות השניה קבעה את מועד תחילת הגשת הבקשה לרישיון בשידורי הטלוויזיה המסחרית. המועד שנקבע הוא ה-2 באוקטובר 2011. המועצה החליטה על המועד היום באמצעות משאל טלפוני שנערך בין חבריה, זאת בהמשך לישיבתה בשבוע שעבר בו דנה בנושא קביעת הכללים לקבלת הרישיון. עוד נקבע כי המועד האחרון להגשת בקשות לגבי בעלי זיכיון קיימים ("קשת", "רשת", "ישראל 10") יהיה 1 בינואר 2012.

חוק המעבר משידור בזיכיונות לשידור ברישיונות, עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת לפני כחודשים. כאשר על פיו, עם כניסת החוק לתוקפו, יעברו הזכייניות לשידור ברישיון שיינתן לתקופה של 15 שנה. השוק יפתח כמובן גם למפעילים חדשים שיבקשו לשדר ברישיון. מועד המעבר שקבע שר התקשורת הוא ינואר 2013. במסגרת החוק על הרשות השניה לקבוע את הכללים לקבלת הרישיונות. עוד קובע החוק כי עם המעבר לרישיונות, יבוטלו השידורים באפיקים 2 ו-10, אך במקרה וזכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, ימשיכו לשדר כבעלות זיכיון בערוץ 2, תוכל חברת ישראל 10 להמשיך ולשדר באפיק 10 לתקופת ביניים גם כבעלת רישיון. בנוסף, קשת ורשת יוכלו להמשיך באחזקה משותפת בחברת החדשות של ערוץ 2, במשך תקופה של עד 3 שנים לאחר המעבר לרישיון.

בעל רישיון יוכל להיות רק אזרח ותושב ישראלי, זאת בניגוד להצעת הממשלה שביקשה לאפשר גם לתושבי קבע להחזיק ברישיון. יצוין, כי על פי החוק עם המעבר לרישיונות מתפוגגת החובה של הזכייניות לשדר רצועה של שידורי הטלוויזיה החינוכית.

מהרשות השניה טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully