וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואליציית הארגונים החברתיים נגד לילה כלכלי

אמילי גרינצווייג

31.3.2011 / 20:09

הקואליציה פנתה לנציב תלונות הציבור ברשות השניה בטענה כי שיחה בתכנית שעסקה בדו"ח הוצאות הקשר עם הבוחר, "ערערה על זכותו של ח"כ אברהים צרצור לקדם את עמדותיו"

פורום שותפות שאראקה, קואליציית ארגונים חברתיים, ומיזם הטלוויזיה החברתית הגישו הבוקר תלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השניה, גיורא רוזן, בעקבות שיחה ששודרה בתוכנית לילה כלכלי ועסקה בחבר הכנסת אברהים צרצור (רע"מ-תע"ל).

התכנית, ששודרה ב-17 במרץ, עסקה בחלקה בדו"ח השנתי על הוצאות חברי הכנסת על קשר עם הציבור. לח"כ צרצור נרשמו ההוצאות הגבוהות ביותר ועל כן הוזמן לתכנית שם הציג את הוצאותיו, כשעיקרן על חוברת שהופצה לציבור ומונה את הישגי המפלגה. לאחר מכן פנה מנחה התוכנית, שרון גל, לחזי סימנטוב מהדסק לענייני ערבים של הערוץ ולאחר דו שיח קצר בערבית, ניתח סימנטוב את תוכן החוברת. הכותרת שליוותה את האייטם היתה "הר הבית בידינו".

"הרבה שאלות עולות בצפייה באייטם: מדוע השיא מוגדר כ'שיא שלילי' ומדוע הוצאות הח"כים על קשר עם ציבור הבוחרים נחשבות ל'בזבוז' (מה גם שהסכומים המדוברים לא חרגו מהתקציב המוקצה לעניין) אולם שאלות אלו מתגמדות לנוכח הטיפול שזכה לו חה"כ אברהים צרצור", נכתב במכתב התלונה שהעתקים ממנו הועברו גם למנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן ואל מערכת התכנית. “מדוע נבחר דווקא פרשן שעוסק בדרך כלל במדינות ערב ולא כתב פרלמנטרי או כלכלי? האם הוא דובר הערבית היחיד במערכת חדשות 10 ? יתכן. כך או כך, ברור שהגדרת התפקיד של סימנטוב השפיעה מאוד על אופי הסיקור".

עוד כותבים הארגונים: ”באמתלה של דיון אזרחי-תקציבי, התכנית הציגה עמדה שחותרת תחת עקרונות הייצוג והשוויון בדמוקרטיה פרלמנטרית. הדיון ערער על זכותו של חה"כ צרצור לקדם את עמדותיו,ביקורתיות ככל שיהיו, ולדאוג לנושאים שמעניינים את ציבור בוחריו. חבר הכנסת הוצג כמי שמנצל כספי ציבור כדי להסית ולפגוע במדינת ישראל, בעוד שלמעשה אין הוא אלא ממלא את חובתו כחבר כנסת. כמו-כן,אופי הסיקור קבע מסמרים במסגור המוכר, לפיו כל דיון שנוגע בערבים אזרחי ישראל מתקיים בהקשר בטחוני". כל אלו מהווים לטענת הארגונים חריגה מכללי ההגינות, השמירה על השם הטוב, שוויון ויאסור אפליה.

גיורא רוזן, נציב תלונות הציבור ברשות השניה מסר בתגובה :"הנושא נמצא בבירור. ערוץ 10 נדרש להעביר תגובה דחופה תוך 24 שעות". מערוץ 10 לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully