וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא רוזן על חדשות 10: "ליקוי מערכתי עקרוני"

אמילי גרינצווייג

7.4.2011 / 14:36

נציב תלונות הציבור ברשות השניה תוקף את התכנית "לילה כלכלי" בעקבות אייטם בלתי מאוזן שהתקיים בה ועסק בהוצאות הקשר לבוחר של ח"כ אברהים צרצור

"מה בין פרשן לענייני ערבים ותכנית כלכלית?" כך כתב נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן, במכתב תגובתה לפורום שותפות שאראקה, (קואליציית הארגונים החברתיים) והטלוויזיה החברתית, בעקבות תלונתם על התכנית "לילה כלכלי". בתכנית שודרה שיחה שעסקה בחבר הכנסת אברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) ובהוצאות הקשר לבוחר של לשכתו. השיחה התנהלה עם כתב לענייני ערבים של הערוץ . רוזן הצדיק את תלונת הארגונים שטענו כי אופן ההצגה של ח"כ צרצור בתכנית ערערה על זכותו לקדם את עמדותיו.

התכנית, ששודרה ב-17 במרץ, עסקה בחלקה בדו"ח השנתי על הוצאות חברי הכנסת על קשר עם הציבור. לח"כ צרצור נרשמו ההוצאות הגבוהות ביותר ועל כן הוזמן לתכנית שם הציג את הוצאותיו, שעיקרן על חוברת שהופצה לציבור ומונה את הישגי המפלגה. לאחר מכן פנה מנחה התוכנית, שרון גל, לחזי סימנטוב כתב הדסק לענייני ערבים של חדשות 10 , שניתח את תוכן החוברת. הכותרת שליוותה את האייטם היתה "הר הבית בידינו".

בחדשות 10 הודו במכתב התגובה לרוזן כי האייטם לא היה מאוזן דיו. עוד הובטח בתגובה כי הערוץ יפעל על מנת לשפר את האיזון של אייטמים עתידיים ב"לילה כלכלי" בנושא ערביי ישראל. עם זאת נכתב בתגובה כי משיקולי שפה ברוב כלי התקשורת בישראל דסק הערבים מסקר את המפלגות הערביות ישראליות, וזאת לצד סיקור השטחים ומדינות ערב.

רוזן טוען עוד כי על האמירות הפוליטיות בתכנית כגון הכותרת "הר הבית בידינו", שליוותה את האייטם, היתה חובה לקבל את תגובתו של ח"כ צרצור, וכי העדרה הינה "לא הוגנת בעליל". עוד כתב רוזן: "חדשות 10 מגלה לנו כי אין במערכת הבחנה בין פרשן המסקר את מצרים או 'השטחים' לבין מי שמסקר את ערביי ישראל. אני תמהה על הכללה זו, ורואה בה ליקוי מערכתי עקרוני".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully