וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: תלונה ליועמ"ש נגד יעקב בורובסקי

אמילי גרינצווייג

17.4.2011 / 14:50

אגודות העיתונאים התלוננו בפני ויינשטיין, כי חבר המליאה בורובסקי דיבר "באופן מאיים" ליועצת המשפטית של הרשות. האגודות התנגדו בעבר למינוי בורובסקי כחבר מליאה

נציגי אגודות העיתונאים פנו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין בתלונה לפיה חבר מליאת רשות השידור, ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, איים על היועצת המשפטית של הרשות השידור, עו"ד חנה מצקביץ', במהלך ישיבת המליאה הראשונה שהתקיימה לפני כשבועיים.

החתומים מציינים כי במהלך ישיבת המליאה נמתחה "ביקורת חריפה ובלתי ראויה", לטענתם, על מצקביץ', בעיקר מצידו של בורובסקי. הביקורת נבעה, לטענתם, בשל רצונה של מצקביץ' ליישם הנחיות בדבר ניגוד עניינים של חברי המליאה בין עבודתם מחוץ לרשות להשתתפותם במוסדותיה. הנציגים פנו לויינשטיין בבקשה שיזהיר את הנוגעים בדבר "לבל ינצלו את מעמדם לתקוף את שומרי החוק והמינהל ברשות השידור ולמנוע מהם לעשות את עבודתם".

במכתב, ששלחו ראשי האגודות בירושלים ובתל אביב והאיגוד הארצי הבוקר לויינשטיין, והעתקים ממנו נשלחו גם לראש הממשלה הממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו, מנכ"ל משרדו, אייל גבאי, מבקר המדינה וכן להנהלת רשות השידור נכתב: "בדברי בורובסקי נשמעה יותר מנימת איום על היועצת המשפטית. הוא הזהירה כי בתפקידו כיו"ר ועדת הביקורת יבקר אותה במיוחד, הודיע כי ימונה יועץ משפטי נפרד למליאה, ככל הנראה כדי לעקוף אותה, והגדיל לעשות באומרו כי אינו מקבל את הנחיותיה בנוגע לניגוד העניינים" נכתב. לטענת נציגי האגודות בישיבה "ניכרו תופעות מטרידות המעלות חשש כי מקצת מחברי המליאה לא מעניקים את החשיבות הראויה לסדרי המנהל התקין ולסדרי החוק".

יש לציין כי נציגי האגודות, הביעו לא אחת את התנגדותם למינויו של בורובסקי כחבר מליאה ואף פנו בנושא ליועץ המשפטי לממשלה. התנגדותם של האגודות נובעת מכך שלטענתן, מינויו של בורובסקי הוא מינוי פוליטי של מקורב ללשכת נתניהו וכמי שיעשה את דבריו בהכשרת מינויים מטעמה.

יעקב בורובסקי אמר בתגובה :"אינני מתייחס לדיונים של מליאת רשות השידור ולא של הוועד המנהל שלה, הדבר נוגד את התרבות הארגונית אותה אני מכיר". ממשרד המשפטים אישרו את קבלת הפניה.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully