וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים ליועמ"ש: לא להעמיד לדין את אורי בלאו

אמילי גרינצווייג

3.5.2011 / 0:16

ענת סרגוסטי ממפיצי העצומה הקוראת לוינשטיין שלא להעמיד לדין את עיתונאי הארץ: "מדובר בתקדים מסוכן ראוי שניתן לתקשורת לעשות את עבודתה". בין החותמים: יגאל סרנה ורביב דרוקר

מספר עיתונאים קוראים ליועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את כתב הארץ אורי בלאו. העצומה מופצת בימים אלה בקרב אנשי תקשורת, זאת בעקבות הודעת הפרקליטות על הכוונה להעמיד את בלאו לדין בגין החזקת ידיעות סודיות על ידי מי שאינו מוסמך לכך, זאת בכפוף לשימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה. השימוע לבלאו יערך בסוף החודש. בין החותמים על העצומה: עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר, עורכת מהדורת שישי של ערוץ 10 רותי יובל, העיתונאית רותי סיני ועיתונאי ידיעות אחרונות יגאל סרנה.

אחת ממארגנות העצומה, ענת סרגוסטי אמרה לוואלה! ברנז'ה: "הסיפור אינו אורי בלאו , אלא שהשלטון מעמיד לדין עיתונאי המבקר אותו מתוך מילוי תפקידו. מדובר בתקדים מסוכן בעולם התקשורת ואם אנו לא רוצים להיות חלק משורת מדינות חשוכות, ראוי שניתן לתקשורת לעשות את תפקידה, גם כאשר מדובר בביקורת לא נעימה". עוד אמרה סרגוסטי: "עצם ההעמדה לדין היא מדאיגה, הגם שבלאו החזיר את המסמכים המדוברים ועל כן אין פה סכנה לביטחון המדינה ממנה צריך להרתיע והדבר עלול להראות כמסע נקמה וכחלק ממדרון חלקלק".

בעצומה נכתב: "חלקנו מסוייג מההתנהלות של בלאו ועיתון הארץ לאורך הפרשה, אך כולנו מודאגים מההשלכות של החלטת היועץ המשפטי לממשלה על עבודתם השוטפת של כלל אנשי התקשורת בישראל. (...) העמדת עיתונאי לדין בגין החזקת מסמכים סודיים מהווה פגיעה מהותית בעצמאותם של כלי התקשורת. המשמעות המיידית של ההחלטה היא הצרת צעדינו ויכולתינו לחשוף עוולות ושחיתויות שאין להם מקום בחברה הישראלית. זהו תקדים שיפגע אנושות בעיתונות התחקירית, שהיא נשמת אפה של העיתונות החופשית. אי אפשר לחשוף שחיתויות, בכל תחום שהוא, מבלי להחזיק במסמכים גם כאלו הנחשבים מסווגים -שיספקו את התשתית העובדתית. (...) הגשת כתב אישום נגד עיתונאי בנסיבות אלו - לראשונה בישראל - היא פסיעה לא זהירה במדרון תלול, שבתחתיתו יבצר מכלי ואנשי התקשורת למלא את תפקידם כמגני הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully