וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים דורשת ביטול היציאה למכרזים ברשות השידור

אמילי גרינצווייג

11.5.2011 / 16:19

האגודה טוענת כי החלטת ה ועד המנהל לבטל את 57 המינויים הזמניים ברשות נוגדת את סיכומי הרפורמה ואף מאיימת בצו מניעה שיאסור את המשך ההליך המכרזי

אגודת העיתונאים דורשת מהנהלת רשות השידור לחזור בה מהחלטה לבטל את כלל המינויים הזמניים ברשות, בטענה כי ההחלטה נוגדת את ההסכם הרפורמה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הוועד המנהל של רשות השידור החליט בשבוע שעבר לבטל את כל 57 המינוים הזמניים ברשות, הכוללים מספר תפקידים בכירים ביניהם מנהלי הטלוויזיה והרדיו. במסגרת זו הוחלט לצאת המכרזים חדשים לתפקידים, כאשר בשלב הראשון יפורסמו כ-18 מכרזים לתפקידי המנהלים בכלל המדיות.

לטענת האגודה, במסגרת החתימה על הסכמי הרפורמה עם האגודה, הוסכם כי ינתן פטור ממכרז למנהלים במינוי בפועל, אשר יודיעו על סיום העסקתם ברשות. הכוונה היא למנהלים בפועל שמכהנים יותר משלוש שנים בתפקיד ופורשים במסגרת הרפורמה. סיכום זה קיבל תוקף במכתב שהעביר מנכ"ל רשות השידור לגורמים הנוגעים בדבר.

"החלטה זאת מהווה הפרה בוטה של ההסכמות בין הצדדים ושל מכתב המנכ"ל המהווה אבן בסיס להסכם הרפורמה, מסיבה זאת בלבד נדרשת רשות השידור לבטל אותה לאלתר", כתב עו"ד אופיר טל בשם אגודת העיתונאים ליו"ר הרשות, אמיר גילת, ולמנכ"ל הרשות , מוטי שקלאר: "מעבר להפרה הבוטה של ההסכמות בין הצדדים, מעוררת התנהלות רשות השידור חשש אמיתי כי לא הפנימה את משמעותה של הרפורמה, ואת השינוי הניהולי והארגוני הנדרש ממנה, דבר זה מעיב על המשך ההליכים למימוש הרפורמה ועל כל המשתמע מכך"

האגודה מאיימת כי אם לא תתקבל תשובה מרשות השידור עד ל-12 במאי (חמישי) היא תנקוט בכל צעד חוקי העומד לזכותה, לרבות בקשה לצו מניעה שיאסור על המשך ההליכים המכרזיים.

מרשות השידור נמסר בתגובה :"הנהלת רשות השידור קיבלה את המכתב של אגודת העיתונאים והעבירה אותו ללשכה המשפטית לבחינת סוגיית ביטול המינויים הזמניים ברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully