וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לשוטף פלוס מתישהו?

אמילי גרינצווייג

22.5.2011 / 11:28

לידיעת המעסיקים: מבצע ארצי של משרד התמ"ת לאכיפת הוראות חוקי העבודה בקרב מעסיקים בתחום המדיה, חברות ההפקה ומשרדי הפרסום יוצא לדרך

האגף לאכיפת חוקי עבודה שבמינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת מקיים בימים אלה מבצע ארצי לאכיפת הוראות חוקי העבודה בקרב מעסיקים בתחום המדיה , חברות ההפקה ובמשרדי פרסום. מפקחי משרד התמ"ת יפקדו משרדי פרסום, אולפני הפקה, תחנות רדיו , טלוויזיה, ועיתונות כתובה ויפעלו לבדיקת תנאי העסקתם של העובדים, תוך מתן דגש על עובדים במערך התומך ובכלל זה, תחקירנים, תקציבאים, פלנרים, כתבים, מפיקים, עובדים בתמיכה הטכנית ועוד. במסגרת הביקורת, יגבו עדויות מעובדים וידרשו מידעים ומסמכי שכר אשר ישמשו בסיס להמשך החקירה מול המעסיקים.

החקירה תכלול בין היתר בדיקת יישום הוראות החוקים הבאים: חוק שכר מינימום , חוק שעות עבודה ומנוחה , חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), חוק חופשה שנתית , חוק הגנת השכר, והחוק למניעת הטרדה מינית. המבצע יתקיים בפריסה ארצית ויכלול חברות הפועלות מאילת בדרום ועד לרמת הגולן שבצפון.

אניטה יצחק, סגנית מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, מציינת: "מסגרת ההעסקה בתחום זה מתאפיינת בהעסקת עובדים בשעות מרובות, תשלום שכר נמוך לעיתים תוך פגיעה בשכר המינימום, אי מתן גמול שכר לעבודה בשעות נוספות ובמנוחה השבועית. תחום זה נחשב לתחום סגור יחסית ועובדים רבים מוכנים לספוג פגיעה בתנאי העסקתם על מנת לרכוש ניסיון ולהתקדם בתחום. עובדים נמנעים מלהתלונן כנגד מעסיקם גם בשל העובדה כי קיים חשש שלא ירצו להעסיקם כלל בתחום".

ממשרד התמ"ת נמסר: "מבצע זה בא בהמשך לעשרות מבצעי אכיפה ענפיים וגיאוגרפיים אותם קיים אגף לאכיפת חוקי עבודה במהלך השנים האחרונות לאיתור והגנה על אוכלוסיות עובדים חלשות בשוק העבודה וכן כלול במסגרת תוכנית עבודה מקיפה אותה גיבש האגף לשנת 2011. מבצע אכיפה זה מעמיק את פעילות אגף האכיפה גם בענפי הצווארון הלבן. בשנים 2007 – 2010 ביצע האגף פיקוח בקרב כ- 7000 מעסיקים, הוטלו כ- 5000 קנסות מנהליים בסכום של 52 מיליון שקלים ,הוגשו כ - 1000 כתבי אישום וכן ניתנו כ- 800 התראות למעסיקים".

יו"ר אקט: "העובדים נמצאים בעמדת נחיתות"

עידן אור, יו"ר אקט ברך על בדיקת משרד התמ"ת: מדובר באנשים שיש מסביבם הילה של עיסוק במשהו נורא זוהר אבל בסוף זו עבודה סיזיפית של צווארון כחול הכי קלאסי. יש אנשים שחיים מהיד לפה וחמור מזה הוא שאחת הבעיות של השוק הזה היא שכמות המעסיקים הפוטנציאליים היא כל כך קטנה שהעובדים נמצאים בעמדת נחיתות מאוד גדולה.

"יש פה סוג של ניצול ועושק של העובדים. הגיע הזמן שמשרד התמ"ת יעשה מעשה ושחוק שעות העבודה והמנוחה יחול גם על העובדים ה'עצמאיים' שלפי כל תבחין עצמאי הם בפירוש עובדים מן המניין, כגון צלמים, תאורנים, אנשי סאונד, מאפרות אנשי ארט ועוד שעובדים במקומות מסודרים ועל בסיס קבוע, אבל בעצם אין להם שום זכויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully