וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9.6 מיליון ש' מתקציב רשוה"ש יוקצו לשידורים ברוסית ובאמהרית

אמילי גרינצווייג

25.5.2011 / 12:28

כך על פי חוק רשות השידור שנידון בועדה המשותפת לוועדות הכלכלה והכנסת. הועדה החליטה גם לבטל את ההפחתה בתשלום אגרת הטלוויזיה

ועדת הכנסת הדנה בחוק רשות השידור עושה מאמצים רבים על מנת לסיים את הדיונים עוד היום ולהעביר את החוק לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. הוועדה צפויה לאשר את העלאת אגרת הרדיו וכן את ביטול הפחתת חמישה האחוזים בתשלום אגרת הטלוויזיה שקרתה כתוצאה מהעיכוב בהשלמת הרפורמה ברשות. עוד צפויה הוועדה לאשר הסכם ביניים בו וועדת האיתור היא זו שתמנה שישה חברים למועצת רשות השידור והשר הממונה, באישור הממשלה ימנה את השבעה הנותרים, שיהיו גם הם מבין 27 המועמדים עליהם תמליץ ועדת האיתור. החוק הציע במקור כי ועדת האיתור תציע 27 מועמדים מתוכם יבחר השר הממונה את 13 החברים.

עוד הוחלט בדיוני הוועדה כי על פי החוק החדש הממשלה היא זו שתאשר את מינויו של מנכ"ל רשות השידור ולא השר הממונה על הרשות. ח"כ איתן כבל (עבודה) שיזם את השינוי, אמר במהלך הדיון: ”אי אפשר לדבר על להוציא את הפוליטיקה מרשות השידור, אם הסעיף הזה עובר. בכל ממשלה, אפילו בממשלה הזאת, יש מערכת איזונים ושכל ישר".

בדיון על תפקידיו של המנכ"ל, הוחלט כי המנכ"ל ישאר העורך הראשי של שידורי הרשות. זאת למרות שבדיון עלתה שאלה לגבי פיצול תפקידיו, אולם זכתה להתנגדות מטעם עובדי הרשות. מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר אמר: " הגישה שמנכ"ל צריך להיות עורך ראשי נובעת ממספר סיבות: בעיקר כי המוצא העיקרי הוא תוכן, שנית – הרשות ככזו האחראית על מספר פלטפורמות שידור צריכה גוף שמסנכרן בין כולם. מעבר לכך, בעל המאה הוא בעל הדעה- שידורים עולים כסף – אם יהיה ניתוק תווצר התנגשות בין המנכ"ל לעורך הראשי". יו"ר הרשות אמיר גילת דווקא תמך בהצעה זו ואמר: " במבנה החדש ימונה משנה למנכ"ל שיתעסק יותר במנהלה ויאפשר למנכ"ל לשמש בעיקר כעורך ראשי. עד כה הרשות נוהלה על ידי כובע אחד, ואנחנו רואים לאן זה הגיע. צריך להשאיר את האופציה למנות עורך ראשי שאינו המנכ"ל,אבל זאת צריכה להיות החלטה של המועצה". ח"כ ניצן הורביץ דרש בדיון כי המנכ"ל יהיה חייב להיות בעל ניסיון ניהולי בתחום התקשורת. הצעתו לא התקבלה, אך הוגשה הסתייגות בנושא.

עוד הוחלט לעגן בחוק, לדרישת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), העברה של שמונה מיליון שקלים בשנה לשידורי תחנת רדיו ברוסית. סכום של 1.6 מיליון שקלים ישמר גם לשידורים באמהרית, זאת לדרישתו של, יו"ר הוועדה כרמל שאמה. יו”ר הרשות, אמיר גילת התנגד להצעה ואמר :"זה לא נכון שהחוק יתערב בניהול התקציב הפנימי של הרשות. יהיו תקציבים מסומנים ותכניות עבודה לכל עבודה וכל חטיבה". חברי הכנסת הורוביץ ועינת וילף התנגדו גם הם להחלטה והגישו הסתייגות בנושא.

הועדה תמשיך את הדיון בחוק, עם תום דיוני המליאה ב-17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully