וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי היוצרים עזבו בזעם כנס של רשות השידור

אמילי גרינצווייג

1.6.2011 / 9:44

יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים אורי רוזנווקס התפרץ בפתיחת הכנס ואמר: "אין שום טעם לדיון התלוש בחזון רשות השידור בזמן שהכנסת מעבירה חוק שיהפוך אותה לשופר של הממשלה"

נציגי מטה מאבק היוצרים התפרצו לפני שעה קלה בכנס של בכירי רשות השידור, שנועד לגבש חזון שידורים חדש לטלוויזיה ולקול ישראל. בכנס, המתקיים בשעה זו בירושלים, משתתפים בכירי הנהלת הרשות וכן עיתונאים בהם דוד ויצטום, ינון מגל וארי שביט.

מיד לאחר שסיימו יו"ר הרשות אמיר גילת ומנכ"ל הרשות מוטי שקלאר את דברי הפתיחה לכנס, קמו ממקומם יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים אורי רוזנווקס, יו"ר איגוד הבימאים רני בלייר, מנכ"ל איגוד הבימאים אסף כרמל, יו"ר איגוד המפיקים מוש דנון ויו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור.

רוזנווקס אמר: "אין שום טעם לדיון התלוש בחזון רשות השידור בזמן שהכנסת מעבירה חוק שיהפוך את רשות השידור לשופר של הממשלה. כל הדיון תלוש מהמציאות ומנותק ולא משנה אם זו הממשלה של ביבי או של מישהו אחר. אין טעם לקיים דיון כזה כשאין חופש ביטוי ודמוקרטיה ברשות השידור". נציגי היוצרים, שהוזמנו גם הם לקחת חלק בכנס, הודיעו שנוכח המצב אין להם עניין להישאר ועזבו את האולם.

ממטה מאבק היוצרים נמסר בתגובה: "איגודי היוצרים בטלוויזיה ובקולנוע סבורים שהדיון ב'חזון רשות השידור' הוא מגוחך ותלוש מהמציאות בימים שבהם הממשלה מקדמת במהירות תיקון לחוק רשות השידור, שמשמר ואף מהדק את אחיזת הפוליטיקאים בערוץ 1. זאת בניגוד לקביעתו החד משמעית של מבקר המדינה, כי יש לנטרל את השפעת הדרג הפוליטי על רשות השידור. כך שאם כל הכבוד, המשימה הבוערת ביותר עכשיו היא לדאוג שיהיה לנו שידור 'ציבורי' שמשדר את כלל אזרחי המדינה, תהא השקפתם הפוליטית אשר תהא, ולא שידור 'ממלכתי' שמשרת בעיקר את הממשלה- כל ממשלה, פעם ימין ופעם משמאל. אי אפשר לגבש חזון רציני לערוץ שאין בו חופש ביטוי אמיתי ולכן סרבנו לקחת חלק בדיון היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully