וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: הודחו מנהלי קול ישראל וערוץ 1

אמילי גרינצווייג

6.6.2011 / 9:47

הועד המנהל החליט בישיבתו על סיום תפקידם של אריה שקד ומושון מצליח, זאת בעקבות דו"ח מבקר המדינה שמתח ביקורת קשה על אופן מינוי הבכירים ברשות השידור

הוועד המנהל של רשות השידור החליט בישיבתו אמש להדיח את מנהל הרדיו אריה שקד ואת מנהל הטלוויזיה, מושון מצליח. לשניים יערך שימוע בעוד כעשרה ימים. הוועד החליט על הפסקת עבודתם של השניים בעקבות דו"ח מבקר המדינה שמתח ביקורת קשה על אופן מינוי הבכירים ברשות. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הוועד המנהל החליט לפני כחודש לבטל את כלל המינויים הזמניים ברשות. בשלב הראשון הוחלט להוציא כ-20 מכרזים לתפקידי מנהלי המדיות ברשות, בכללם לתפקידי מנהל הרדיו והטלוויזיה.

באגודת העיתונאים בירושלים נערכים למאבק בהדחה ומתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים: "מדובר במהלך בריוני וחד צדדי המנוגד לחוות דעת משפטיות של המחלקה המשפטית של רשות השידור. מניעי המהלך לא ברורים, אך אין ספק שהם מונעים משיקולים זרים ולא נעשים כדי לתקן או לשפר את הטעון שיפור ברשות השידור", נכתב בהודעת האגודה: "הועד המנהל והיו"ר אמיר גילת נחושים לטרפד את הרפורמה שהושגה בעמל רב ותוך יצירת אימון בין נציגי העובדים להנהלה ולמשרד האוצר.

"הועד המנהל הורס בהחלטה פוליטית את יחסי האימון ומרחיק את הבראת רשות השידור מהטווח הנראה לעין.האגודה לא תיתן יד למכרזים שמתכנן יו"ר הרשות לקיים לתפקידי ניהול ברשות בשל התעלמותו מההסכמים ומנציגי העובדים. יש להצטער כי הועד המנהל מתנהג כפיל פוליטי בחנות חרסינה".

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר סרב להתייחס לדברים. את תגובתם של אריה שקד ומושון מצליח לא ניתן היה להשיג.

רשות השידור: ההחלטה התקבלה בהתאם לחוות הדעת של הלשכה המשפטית

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הועד המנהל נחוש לפעול במהירות האפשרית ליישם את המלצות דו"ח מבקר המדינה, לרבות טיפול בסוגיית המינויים בפועל, עליהם הצביע המבקר. בישיבת הועד המנהל הראשונה וגם בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, אמר יו"ר הרשות אמיר גילת כי על מנת שלא לזעזע את הרשות תהליך ביטול המינויים בפועל יהיה הדרגתי ומבוקר-מלמעלה למטה, כאשר במקביל יתפרסמו המכרזים למשרות הניהול".

יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת מסר: "אני רואה זאת כחובה חוקית ציבורית ומוסרית לשמור על המינהל התקין ולפעול במרץ להעלאת רשות השידור על דרך המלך וליישומה של הרפורמה, למען הבראתה של הרשות".

ההחלטה התקבלה בהתאם לחוות הדעת של הלשכה המשפטית של רשות השידור, שגם המליצה לאפשר למנהלים שמינויים בוטל להשמיע את טענותיהם בפרק זמן סביר. בעקבות כך החליט הועד המנהל לאפשר למנהל הטלוויזיה ולמנהל קול ישראל להשמיע את טענותיהם בתוך 10 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully