וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן חן: "פרסום סמוי זה לשקר לצופה בבית"

אמילי גרינצווייג

13.7.2011 / 14:07

מנשה סמירה בועידת התקשורת של גלובס: "אם נתיר את השימוש של הפרסומות בתוכן בסופו של דבר בעל ההון והכסף הוא שיקבע את התוכן"

על מנת לטפל בהתאם בתוכן השיווקי בתוכניות הטלוויזיה יש להסדיר כללים אחידים ולכונן את ברית המועצות – כך עולה מדברי יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ניצן חן, ומנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה. השניים אמרו את הדברים בפאנל בנושא תכן שיווקי שהתקיים בועידת תקשורת ונתח שוק של גלובס.

”המדרון של התוכן השיווקי הוא חלקלק, אם נתיר את השימוש של הפרסומות בתוכן בסופו של דבר בעל ההון והכסף הוא שיקבע את התוכן", אמר סמירה. איש יחסי הציבור רני רהב התייחס לרגולציה על התוכן השיווקי ואמר: ”הרגולציה מהלכת אימה על ערוצי הטלוויזיה המשדרים חדשות. קשה להעביר מסרים פרסומיים בתוך החדשות מהפחד שהרגולציה תיתן קנס גבוה על כך, ועורכים נבהלים. הרגולציה צריכה לדעת את הגבולות שלה. אתם בידיכם יצרתם את הדבר המפלצתי שנקרא תוכן שיווקי. אני מצפה לשנות את החוק ולהתאים אותו ל2011”.

ניצן חן התייחס בביטול לדבריו של רהב ואמר :”שטויות. זאת רגולציה. פרסום סמוי הוא לעבוד על הצופה בבית ולשקר לו במצח נחושה. על השתנה מהמקפצה משלמים. מעולם לא הצטער רגולטור על החלטה שקיבל. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לאחד את הכללים ברגלוציה, נקרא לזה ברית המועצות, אבל שיהיו כללים אחידים בתוכן השיווקי". לדברים אלו הצטרף גם סמירה.

מיכל רפאלי כדורי, סמנכ"ל התוכן של yes התייחסה לנושא: "אם יש בעיה בתוכן שיווקי היא אתית. זה בסדר שגם בתוכן ישראלי ישולבו מותגים שהם חלק מהחיים שלנו, אבל המילה האחרונה צריכה להיות של התסריטאי או הבמאי ולא משדר הפרסום. המותגים הם חלק מהחיים שלנו".

חברת מועצת הרשות השניה דליה זליקוביץ', שהעבירה לאחרונה טיוטת דו"ח בנושא להנהלת הרשות השניה המבקשת להסדיר את התוכן השיווקי על ידי סימונו והעברת הכנסות ממנו ליצירת סוגה עילית אמרה : "אם דווחנו על 88 הפרות בשנה ואני יודעת שמהבוקר עד הערב אני רואה 88 הפרות ביום, אז משהו פה לא מסתדר. אם הענף הזה מגלגל עשרות מיליונים בשנה, איפה הכסף על הפרות?” רהב הגיב לדבריה ואמר :”את לא מצפה שנקים משטרה נוספת שתעקוב אחרי זה, לא מספיקה משטרת המהגרים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully