וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן חן למנכ"לי HOT ו-yes: "השתנתם מהמקפצה"

אמילי גרינצווייג

4.9.2011 / 19:09

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בהצעת החוק להרחבת מערך השידורים הדיגיטליים (DTT). חן: "המדינה מתמודדת עם דואופול דורסני"

צילום מסך

.

דיון סוער בהצעת חוק הרחבת מערך ה-DTT התקיים היום בועדת הכלכלה של הכנסת. על פי הצעת החוק, שעברה בחודש יולי בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, מוצע כי לחמשת הערוצים המשדרים כיום (1, 2, 10, ערוץ הכנסת וערוץ 33) יתווספו גם ערוצים נושאיים ששר התקשורת קבע כי הם רשאים לממן את שידוריהם באמצעות פרסומות. כן יצורפו למערך ערוץ שידורי הטלוויזיה החינוכית (ערוץ 23), בתנאי שהללו יכללו תכנים חינוכיים לימודיים בהיקף של 51% לפחות, ערוץ 9, ערוץ 24, ערוץ מורשת, שידורים בטכנולוגיית HD, שידורי רדיו וערוצים ייעודיים נוספים. כן נקבע בהצעה כי המערך הנבנה ומפוקח כרגע על ידי הרשות השניה יועבר בשנת 2014 לפיקוחו של גוף ממשלתי אחר.

הכללת הערוצים הנושאיים, הרשאים לממן את שידוריהם באמצעות פרסומות, עוררה תרעומות רבה. נציגי HOT ו-yes, כמו גם דוד בן בסט, יו"ר התאחדות תחנות הרדיו האיזוריות וחיים סלוצקי המפעיק את ערוץ HOT בידור ישראליהביעו התנגדות חריפה להצעה וטענו כי השלכותיה יהיו קשות מנשוא.

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT אמר :"מדובר בפלטפורמה שלישית רב ערוצית שמוקמת על ידי המדינה ותתחרה בכבלים והלווין. אם המטרה היתה הוזלת החבילות אפשר היה להוריד את התמלוגים או לאפשר לנו להכניס פרסומות. אני מתחייב שהמחירים של החבילות ירדו במצב כזה". עוזר אמר כי יש להחיל חובות רגולטוריים דומים על ערוצי המערך החדש, כגון החובה למינימום השקעה בחובות מקור. עוזר תקף את הכנת החוק ואמר: "לא נעשתה פה שום עבודת מטה רצינית שניתחה כמה צריך את זה זה ומה ההשפעות של זה. אני מציע שקודם כל תעשה עבודה רצינית שתוצג פה, שיעשו שימוע ואחר כך תתקבל ההחלטה".

גם יורם מוקדי, סמנכ"ל הרגולציה והתוכן של HOT הצטרף לעמדתו והוסיף כי בעיית הגוף המפקח על השידורים, כמו גם העובדה שחלק מהערוצים הם בפיקוח הרשות השניה וחלקם תחת פיקוח של מועצת הכבלים והלווין יוצרת רגולציה לא שיוויונית וכינה אותה "ענן שחור שרובץ על כל התעשייה הזו". מנכ"ל yes רון אילון הצטרף לדברי השניים ואמר: "התוצאה של כל המהלך הזה היא אחת המדינה מפלה באופן בוטה את השוק הפרטי על לא עוול בכפו ממשיכה להצר רגליו על מנת לאפשר העלאה של עוד כמה ערוצים שאינני יודע למה צריך".

בתגובה אמר ניצן חן יו"ר מועצת הכבלים והלווין: "החבילות של HOT ו – yes יקרות בכל פרמטר, והמצב הצריך התערבות של המדינה. חן כינה את החברות "דואפול דורסני" ואמר: "הבאתם את זה על עצמכם כי השתנתם מהמקפצה ולא הבאתם לזה שהצרכן ישלם מחיר סביר על חבילות הבסיס". חן הזכיר כי החברות הודיעו על הצעת חבילות צרות וזולות יותר לצרכן מרצונן החופשי, אך לא עשו כן.

המפיק חיים סלוצקי הביע חשש לעתיד היצירה והיוצרים במידה והמערך יורחב ויאפשר העלאת ערוצים נוספים שישדרו פרסומות: "אם הפלטפורמות לא יהיו בחיים לא יהיו חיים גם ליוצרים ולמפיקים. איפה ישבו כל היוצרים ויפיקו? אם תפילו אותם, אתם סוגרים את התעשייה".

(עריכה: טל רזניק)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully