וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ערוץ 33 יהפוך לערוץ החדשות והתרבות

אמילי גרינצווייג

5.9.2011 / 18:09

מליאת רשות השידור אישרה את המהלך. מרבית משדרי האקטואליה המשודרים היום בערוץ 1 יעברו לערוץ זה. המשדרים בערבית יפוצלו בין ערוצים 1 ו-33

ערוץ 33 יהפוך לערוץ חדשות ותרבות, כך אישרה היום מליאת רשות השידור. בקרוב יחל ערוץ החדשות בשידורי ניסיון. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בתקופה האחרונה בדקו מוסדות הרשות והנהלתה את התכנות ההצעה, זאת על פי הצעתו של יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת.

ערוץ החדשות והתרבות ישדר במשך כל שעות היום שידורים בנושאי חדשות אקטואליה ותרבות תוך שיתוף פעולה בין ערוץ 1 לבין קול ישראל. מרבית תכני האקטואליה של ערוץ 1 יעברו לערוץ 33 וכן ישודרו מהדורות חדשות בשפות שונות. תוכניות רדיו, דוגמת יומן הבוקר עם אריה גולן, ישודרו גם הן בערוץ, ששידוריו יועברו גם באתר רשות השידור.
"מבט", שבשלב זה בוחנים ברשות אפשרות להקדימה ל-20:00, תשודר בערוץ 1, המשדרים בערבית, ששודרו עד כה בערוץ 33, יפוצלו בין הערוץ החדש לבין ערוץ 1.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת אמר לחברי המליאה כי הרעיון נולד בעקבות נתוני הרייטינג הנמוכים של ערוץ 33: "במתכונת הנוכחית הערוץ מביא לבזבוז כספי ציבור". יחד עם זאת גורמים אחרים ברשות ציינו כי אחת הסיבות למהלך היא האפשרות להפוך את השידורים לגמישים יותר, שכן ערוץ 1 מחוייב לשדר עד השעה 17:30 את תכניות הטלוויזיה החינוכית, דבר שגורם לא אחת לחיכוכים ועיכובים במשדרי החדשות המיוחדים של הערוץ.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת אמר בהתייחס להחלטה: "זהו רגע חשוב לרשות השידור, ערוץ החדשות יאפשר לרשות לבסס את מעמדה כגוף תקשורת איכותי רלוונטי וישראלי. אני סבור שראוי שערוץ חדשות יוקם במסגרת השידור הציבורי שמהווה את הבית הטבעי לשידורים אלו. השינוי יאפשר לשפר גם את הערוץ הראשון שיהפוך לערוץ ברודקאסט שאינו תלוי בשינויים הנובעים מאירועי השעה. הערוץ הראשון יוכל לגבש לוח שידורים קבוע, איכותי, וחסר תזזיתיות. שידורים בערוץ החדשות במתכונת כזו יתנו תמורה כפולה למשלמי האגרה שיוכלו לקבל שידורי דרמה ובידור בערוץ הראשון ושידורי חדשות אקטואליה ותרבות בערוץ החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully