וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבר צפיה

אמילי גרינצווייג

6.9.2011 / 1:12

האם רשות השידור נערכת למתג את ערוץ 33 כערוץ חדשות? מה ישדר ערוץ 1 במקום התכניות הרבות שיועברו לערוץ זה? מי יפקח על הערוץ? ומהו יעודו האמיתי? הרבה שאלות ובשלב זה אפס תשובות

ביום שאחרי החלטת הועד המנהל של רשות השידור להפוך את ערוץ 33 לערוץ חדשות ותרבות שישדר את משדרי האקטואליה של רשות השידור, נותרו שאלות רבות ללא מענה. עובדים רבים בחטיבת החדשות והתכניות של ערוץ 1 תוהים על טיבו של המהלך.

בשלב זה לא ברור מי יהיה הגוף שאחראי על הערוץ החדש ועובדיו כמו גם איך יפעל הסנכרון הצפוי מול חטיבת החדשות של רשת ב'. מספר עובדים הביעו את חששם מכך שהרייטינג הנמוך במיוחד של ערוץ 33 ימוטט את התכניות המשודרות עתה בערוץ 1. חשש זה מצטרף לחשש אחר והוא מידת ההערכות, אם בכלל, של הנהלת רשות השידור לניסיון למתג את ערוץ 33 ולשנות את הרגלי הצפייה של צופי הטלוויזיה, שאינם מזפזפים אליו בשיגרה.

"הכוונה להקים ערוץ חדשות היא טובה ויפה, אבל כשאין כסף, אין אמצעים טכנולוגיים ואין כוח אדם, אי אפשר להקים ערוץ כזה", אומר אחד העובדים: "החשש הוא שהכוונה היא ליצור ערוץ תעמולה בכסות של ערוץ חדשות". עובדת אחרת ברשות אמרה: "על פניו זאת נראית כמו החלטה נטולת חשיבה. אם יש היום ערוץ אחד חלש, אז מחלקים את מעט המשאבים שלו לשני ערוצים שונים?" העובדת הזכירה גם את דבריו של ראש הממשלה נתניהו מלפני מספר חודשים בהם אמר כי הוא מעוניין בערוץ חדשות המשדר 24 שעות ביממה, "כנראה שמאחורי הכל יש פשוט כוונה לרצות את השר הממונה".שאלה נוספת שעולה מהודעת הרשות היום היא אילו תכנים ישדר ערוץ 1, אשר שידוריו מורכבים בעיקר מאותן תוכניות אקטואליה ותרבות שצפויות על פי התכנון לעבור לערוץ 33.

עובדים בערוץ 1 הביעו חשש גם הוא מהכוונה להעביר את מהדורת "מבט", שתישאר בערוץ 1, לשידור בשעה 20:00, מול המהדורות המרכזיות בערוצים המסחריים וזאת ללא שיפור האמצעים הטכנולוגיים ותוספת כוח האדם: "אם את רוצים לרסק את המהדורה, תשלחו אותנו לשמונה בערב"ף אמר אחד מהם לוואלה! ברנז'ה.

ברשות השידור סרבו להגיב לטענות בכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully