וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי דניאל רוגוב הלך לעולמו

אמילי גרינצווייג

7.9.2011 / 12:15

מבקר היין והמסעדות של עיתון הארץ מת לאחר מאבק במחלה קשה. חנוך מרמרי: "הוא יזכר בזכות שפתו התיאורית העשירה, בגלל דקות האבחנה ובתודה על הידע שהרעיף עלינו"

דניאל רוגוב, מבקר היין והמסעדות של עיתון הארץ, ומחבר הספר "מדריך רוגוב ליינות ישראל", הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה. רוגוב כתב בשם עט, שמו האמיתי היה דייויד ג'רוף.

רוגוב נולד בארצות הברית. בגיל 15 סיים את לימודי התיכון, וטס לפאריס ומשם כתב על אוכל ויין למגזינים ועיתונים בארצות הברית. בהמשך כתב לעיתונים בצרפת ובשוויץ, והנחה פינות בטלויזיה. את הכשרתו הקולינרית קיבל ממוריס אדמונד סיאן (קורנוסקי). ב-1984, לאחר מספר שנים בהן כתב לג'רוזלם פוסט, עבר רוגוב לכתוב בהארץ שם שימש מבקר מסעדות ויין.

חנוך מרמרי, עורך עיתון הארץ לשעבר אמר לוואלה! ברנז'ה: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותו של דיוויד, איש הגסטרונומיה והיין של 'הארץ' ברוב שנותיי כעורך. אדם נעים הליכות שבשקדנות והתמדה הניח כאן יסודות לא רק לאהבת היין אלא גם לאהבת העולם העשיר והמורכב של תרבות היין. דיוויד ייזכר בזכות שפתו התיאורית העשירה, בגלל דקות האבחנה ובתודה על הידע שהרעיף עלינו. כשמגישים במסעדה בקבוק לאישורי, אני עדיין שואל את עצמי מה דיוויד היה אומר. בשבילי דיוויד תמיד יהיה יין".

ברי ססלוב, יינן ובעלי יקב ססלוב אמר :"אהבתי אותו מאוד. לא הכרתי אותו כדניאל, אלא כדיוויד וכך קראתי לו. הוא היה אחד האנשים המעניינים ביותר שאי פעם פגשתי, היו לו הישגים גדולים, חוש הומור ואתיקה. הוא היה מספר סיפורים מדהימים והיה חבר. אמנם אנחנו מרגישים עצב בעקבות מותו, אבל הייתי מעדיף לחגוג את חייו במקום להתאבל על מותו. ובחיים שלו הוא נתן לאנשים רבים כיוון והכוונה , תקווה ועידוד. הוא תרם לא מעט לנו כישראלים ולנו אנשי ענף היין. ענף לו הוא תרם רבות ומגיע לו על זה כל הכבוד".

מן הארכיון: סיירנו עם דניאל רוגוב בין דוכני תערוכת winexpo2008

"תזכרו אותי אם תוכלו, בסך הכל היו אלה חיים טובים"

רוגוב ניהל את האתר "wine lovers page". באתר מתפרסם מכתב פרידה שהכין מבעוד מועד לחברי הפורום האינטרנטי אותו ניהל.

"נסיגות בעלות אופן פיזי אשר מתרחשות לאחרונה הובילו אותי לשקול את האפשרות שלא אהיה כאן לאורך זמן. פשוט להעלם אינו הסגנון שלי ... למען האמת, ידעתי מה קורה לגופי. זה לא תמיד היה קל אבל הצלחתי להסתדר, לשמור על האופטימיות ואף על התענוגות הקטנים שלי. לא הייתי אחד שמרחם על עצמו, הבנתי שהחיים ממשיכים ולא משנה עד כמה המצב קשה, יכולים להיות חיוכים, חום ועונג...

"כתבתי על מזון ויין מתוך תחושה של אהבה עמוקה ומסירות, רגשית ואינטלקטואלית. כפי שאני מקווה שהראיתי, עבורי יין ומזון אינם רק דברים שנכנסים לגוף. הם השתקפות של האנתרופולוגיה, ההיסטוריה, הפסיכולוגיה, הצרכים החברתיים והעונג שלנו. כמו כל מבקר שלוקח עצמו ברציניות, זכיתי לעונג רב מלחלוק את מחשבותי (...) במובן מסויים הגעתי למצב שבו אני תופס את עצמי כאומברטו אקו של ביקורת היין והקולניריה, חותר בעבודתי להציג נקודות מבט שהן מדוייקות ופוסט מודרניות, המותירות את הקורא האינטיליגנט להגיע למסקנותיו.

לגבי העתיד, תזכרו אותי אם תוכלו. כמו שאני נהניתי ממכם אני מקווה שאתם נהניתם ממני. בסך הכל, אלו היו חיים טובים".

"הוא היה מבריק, משכיל, וורבלי להפליא, ססגוני, מצחיק, כריזמטי". אבי אפרתי מספיד את דניאל רוגוב

הארץ: "מותו מותיר חלל גדול"

ממערכת הארץ נמסר: "בצער רב אנו נפרדים היום מדניאל רוגוב. בכתיבתו על אוכל ויין, למעלה מארבעה עשורים, הניח רוגוב את התשתית התיאורטית לתרבות הקולינרית בישראל. הטקסטים שלו, ספוגי הידע והלהט, סייעו לכינונה של אותה תרבות, ליוו אותה לאורך התפתחותה והאירו את עיניהם של המוני חובבי יין ואוכל.

"הם גם פילסו דרך ליקבים של ישראל להתמקם על מפת היין הבינלאומית. מותו מותיר חלל גדול בתרבות הקולינרית בכלל ובעיתונות האוכל והיין בפרט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully