וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעות בורובסקי בשידורי רשות השידור יבדקו

אמילי גרינצווייג

4.10.2011 / 15:59

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט הורה לרשות לבדוק את הטענות בדבר ניגוד עניינים לכאורה בהופעותיו של חבר הוועד המנהל במשדרי ערוץ 1 ורשת ב'

אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הורה ליועצת המשפטית של רשות השידור, חנה מצקביץ', לבדוק את הטענות בדבר ניגוד עניינים לכאורה בהופעותיו התכופות של חבר הוועד המנהל ברשות, יעקב בורובסקי בתכניות ערוץ 1 וקול ישראל.

ליכט גם הורה למצקביץ' לבדוק האם ההופעות עולות בקנה אחד עם הוראות חוק רשות השידור וההסדר למניעת ניגוד עניינים עליו חתם בורובסקי בפני ועדת שפניץ. עוד ביקש ליכט לבחון האם קוימו ההליכים לאישור הופעות אלו על פי החוק וההסדר.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה בורובסקי השתתף לא אחת במהדורות "יומן" של ערוץ 1 כמו גם בתכניות ברשת ב', זאת למרות שעל פי חוק רשות השידור, חבר הועד המנהל לא יעשה כל עסקה מסחרית או קבלנית עם הרשות ולא תעסיק אותו הרשות דרך קבע, בין בתמורה ובין שלא בתמורה. המשך הסעיף אמנם מחריג השתתפות חד פעמית שלא בתמורה, אולם בורובסקי מרבה להופיע כפרשן בתכניות אלו.

כן, על פי המסמך למניעת ניגוד עניינים שהוגש לוועדת שפניץ, התחייב בורובסקי שלא להשתתף, באופן קבוע בתכניות הרשות ולא להופיע ולא להתראיין בתכניות של רשות השידור,אלא באופן אקראי ולאחר קבלת חוות דעת מהיועצת המשפטית לרשות, אלא שגורמים ברשות טוענים כי חוות דעת כזו לא התקבלה. אגודת העיתונאים פנתה בעניין לטנה שפניץ, העומדת בראש הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי ול מצקביץ' בדרישה להדיח את בורובסקי מתפקידו.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להגיב על התנהלות פנימית מול היועצים המשפטיים מולם אנו עובדים". מרשות השידור נמסר בתגובה: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully