וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנת שליט: כמעט כל כלי התקשורת חתמו

אמילי גרינצווייג

17.10.2011 / 17:28

בנוסח הסופי של האמנה מתחייבים כלי התקשורת שלא לפרסם תמונות או קטעי וידאו של שליט ללא רשות המשפחה לתקופה של עשרה ימים

כמעט כל כלי התקשורת המרכזיים בישראל חתמו על אמנה שנכתבה והופצה על ידי דובר צה"ל המסכמת את אופן הסיקור התקשורתי בתקופה שלאחר שובו של גלעד שליט מהשבי. כבר הבוקר הופצה טיוטת האמנה וכעת הופץ הנוסח הסופי לפיו גופי התקשורת החתומים מתחייבים לא לצלם ולפרסם תמונות סטילס או וידאו שיפרו את פרטיותו של שליט במשך 10 ימים משובו לישראל, למעט במקרה של קבלת אישור ממשפחת שליט, זאת לאחר שבגופים המסקרים השונים התנגדו לנוסח לפיו יתחייבו הגופים להגבלות במשך 45 ימים.

הגופים שחתמו על האמנה הם: העיתונים הארץ, ידיעות אחרונות, ישראל היום, מעריב, מקור ראשון, הג'רוזלם פוסט, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 9, גלי צה"ל וכן אתר הארץ, nrg ו-וואלה! ynet יצטרף לחתימה על האמנה, זאת לאחר שבבוקר סירבו עורכיו לחתום ממכיוון שלדברי גורמים באתר האמנה הכילה "תנאים שאינם סבירים". ערוץ 1 ו-קול ישראל, לא חתמו על האמנה, זאת מאחר והם התחייבו לשדר על פי האמור במסמך נקדי, הקוד האתי של הרשות, בו קיימים כללים בנוגע לזכות לפרטיות.

היה נכון: הנוסח המלא של האמנה

מטרתה של אמנה זו לקבוע באופן הדדי ומוסכם מראש כללי מסגרת לסיקור תקשורתי הוגן לאחר שובו של רב סמל גלעד שליט מהשבי.

אין באמנה זו כדי לעמעמם ולו במעט את אור התמיד של זכות הציבור לדעת. תכליתה היחידה היא לערוך איזון ראוי בין זכות עליונה זו לבין זכותם של רס"ל שליט ומשפחתו לפרטיות. פרטיות זו חיונית בין היתר לשיקומם כמשפחה וכן להתאוששותו ולהבראתו של גלעד מתקופת השבי הארוכה.

בשבוע הקרוב צפוי רב סמל גלעד שליט לשוב לישראל לאחר מעל חמש שנים בשבי החמאס. מטבע הדברים, מצבו הרפואי הכולל של רס"ל שליט אינו ברור. עם זאת, ברור כבר עתה כי רס"ל שליט ומשפחתו עומדים בפתחה של תקופת הסתגלות לא קלה מבחינות רבות. קיום האמור באמנה זו חיוני להליך הסתגלותו של רס"ל שליט על כל המשתמע מכך.

האמנה מטה נכתבה ע"י דובר צה"ל תוך תיאום מלא עם קצין הרפואה הראשי האחראי על בריאותו של רס"ל שליט. האמנה קיבלה את ברכתה של משפחת שליט, מועצת העיתונות ואגודת העיתונאים בת"א.

החותמים על אמנה זו מתחייבים:
כי בעשרת הימים שימנו החל ביום שובו של רס"ל שליט ארצה, לא יצולמו תמונות סטילס, או וידאו וממילא לא ישודרו או יודפסו תמונות, אשר יפרו את פרטיותו של רס"ל גלעד שליט בכל מובן או דרך ברשות הרבים או ברשות היחיד, למעט במקרה של קבלת אישור מפורש לכך ממשפחת שליט.

לא יצולמו בסטילס ולא יוסרטו בווידיאו חלונות ביתה של משפחת שליט לרבות מרפסות הבית או חצריו בדרך שתאפשר זיהוי אדם כלשהו.

לא תצולם ולא תוסרט בווידיאו יציאתו של רס"ל שליט מבית המשפחה אל רכב המשפחה או רכב אחר שישמש אותו, כמו גם כניסתו לכלי רכב ונסיעתו ברכב, בשום שלב ודרך.

בשטח הסמוך לביתה של משפחת שליט יישמר השקט בכל שעות היממה. לא יופעלו מכשירים מכאניים (מחוללי חשמל או מכשירים דומים) ולא יופעל אור חזק לכיוון או ליד הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully